Alla inlägg under oktober 2011

Av blessingsrehab - 31 oktober 2011 09:07


Kroppen säger NEJ!

Men hjärtat längtar så.. Jag gör ett försök. Man kan alltid åka hem tidigare om det faller sig så.

Jag måste snigla iväg Blooggers..Minglar senare...

 

 

                                                  
          Så göttit!   

                                   


See Ya all later......Blessings 



Av blessingsrehab - 30 oktober 2011 10:49


Syssling och jag är lika gamla.

Våra mammor är alltså kusiner.

När vi var små tjafsade vi jämt och båda ville bestämma hehe..Vi skildes som ovänner och möttes som vänner :)


Vi tjötar och tjafsar lika mycket men vi blir inte ovänner längre ;)


Vi har varit runt i stada blandannat till secondhand. Vi kan lukta oss till butikerna ;).

Hon har kört med mig så mycket att jag nu är en snigel med afasi, oj oj va tokiga meningar det kommer ur munnen på mig hehe..

Idag går tåget tillbaka till Götlaborg.


                                                


Välsingnad är vilodagen...Blessings Blooggers  



Av blessingsrehab - 28 oktober 2011 10:56


Helvetet är inte över..

Ni kan bara ana vad mycket droger som är i omlopp runt omkring er.

Din närmaste granne som du inte känner kanske är den största dealaren på läkemedel.

Tjejen i kassan kanske rökte en joint innan hon började sitt arbetspass idag.

Det är ingen anklagelse men det är många mer än vad man tror som tex rökar hasch.

Jag vet. Jag känner till flera.

Narkotikaklassad medicin på gatan, kostar mera än vad kokain kostar vänner. Och det finns så mycket i omlopp.

Och upp på det, kan du skaffa hasch, amfetamin,ghb,metamfetamin mm, och inte minst ALKHOL som du faktiskt lagligt kan köpa och dricka hur mycket av som helst.


Detta är ett samhällsproblem.

 

Men bara du inte syns el går på soc. Så är du accepterad. Då får du gärna vara missbrukare.

Är det att tänka på sin nästa?

Nej det är att tänka. Sköt dig själv och skit i andra.

En väldigt kall och cynisk tanke.


                    



Jag har en känsla i mitt hjärta och den blir bara starkare och starkare.

Politiker och annat ohämmat folk vill inte att det skall lösa sig med drog och alkohol problemen. De vill ha en grupp att skylla på. De vill inte ta fram människovärdet och frigöra personer och deras kapacitet .

De vill framhäva sig själva som de viktigaste personerna i världen.

Och ändå är det människor som alla andra.

Med likadana behov världen över.

Äta.

Sova.

Bajsa. kissa.


Varför tillsätts det inte räddningapaket till psykiatrin.

Varför får inte barn och ungdomsverksamhet mer resuser.

Varför får inte skolan den backup som behövs.

Varför kan inte vi, i Sverige ta hand om våra egna utsatta så att de mår bra.

I 90 % av fallen el fler, kan man se att föräldrar tidigt sökt hjälp när signalerna visar på att ett barn inte mår bra.

Eller att de i tonåren prövar och testar droger.

Men sen efter ha gått rundan från Bup till vuxpsyk 10 -15 år efter, kvarstår fortfarande ett problem!

Varför gör det det?

Insatserna har varit för kortsiktiga eller helt korkade. Och en tydlig bild växer fram att det främst beror på BRIST PÅ KUNSKAP.

Och brist på resuser.

De eldsjälar som som driver fram goda insatser jobbar ihjäl sig.

Föräldrarna drar det största lasset och blir till slut utarmade på energi. 


Varför skall vi krypa och be om hjälp för nödställda..Vilken arrogans det visar på!


Jag äcklas över Reinfeldt och Borgs smilande när de åker över till Eutoppmöten och låtsas.

Som att, om dom, inte fanns, då skulle världen vara ett ännu sämre ställe att bo på!


Det gäller lika för de andra länderna, Merkel, Sarkozy, Berlusconi mm mm..Sicken samling.


Ett Arbetarparti som de kallar sig på sin stämma pratar om att vi skall tänka på, varför vi konsumerar!

Och om det är det vi kommer att bli lyckligare av..????? Skall dom säga det. Varför vill de att folk skall ha mera i plånboken för? Jo för att konsumera förstås

Låt er inte luras av dem som snor de andra partiernas grundvalar

Moderaterna är inte för den svagare, de är till för att skapa klyftor och skapa ännu mera konsumtion, tvärtemot om vad de säger i sin nya politik..

Det viktigaste verkar vara nu att rädda europas banker som spekulerat med människors pengar.

Det är inte rättfärdigt.


Deras drev och jakt för arbetslinjen har dödat människor i förtid.

Det finns inget parti som jag har förtroende för. Men om man som jag, lever med sjukdom och barn med funktionshinder så finns det ingen direkt ljusning som jag kan se det, med moderaternas politik.

Det är ett hemskt människofientligt parti, och bygger på att den starkaste skall armbåga sig fram. Och de som då tyvärr inte har det möjligheten eller är förbrukad. Lämnas i rännstenen utan NÅD.


Jag är inte bra på att skriva politiska åsikter med korrekt svenska.

Men jag hoppas detta är begripligt.



Om jag än vandrar i dödskuggans dal,så är han med mig....Psalm 23


Blessing Blooggers..

 

 

Av blessingsrehab - 27 oktober 2011 10:52

 

 Ingen av dom gillar att ta kort hehe..Kines blundar och Pirre vände rumpan till sekunden efter ;)


Pirre är en pigg(alldeles för pigg) liten JackRussel som bor granne med oss..Matte har jobbat natt så han kommer och slaggar över ibland..

Dagens agenda:

Fixa Id-kort till lilltösa i eftermedda.

Försöka vara tillhands för någon som plågas hårt.


Hälsa börjar inifrån...


Blessings alla goa <3


Av blessingsrehab - 26 oktober 2011 10:10


Det gör mig förbannad och matt.

Men vad sjutton, det är fler än jag som upplevt likadant.

Fortfarande är min ryggrad rak och redo att stå emot ondskan makt.

Min rustning är lite rostig och jag är inte lika snabb i vändningarna som förr.

Jag känner min fiende. Han är farlig.

Jag ger inte upp.

Jag vågar att se. Jag vågar att utmana. Jag vågar att strida.

Så länge jag andas kämpar jag trons Goda Kamp.


 




Blessings Blooggers   



Av blessingsrehab - 25 oktober 2011 10:52


To overcome the barrier of addiction that evil have condamned us to be in.

The ignorrens is total. And help seems so far away.

We are lost in the dark shadow of lies, and the demons are laughin behind are backs.

The only way to get into the light again, is to surrander into the trough of knowledge.

To fell down on are knees and totally give are self a chance to find forgivness and peace.

Raise us up, in this mess of lost respect and let us see our self  like you see us.

Like a child, pure and happy without any sin yet.

In humbleness a pray.

(Blessing)

 

 

 

Blessing Bloggers   

 

 

Av blessingsrehab - 24 oktober 2011 08:56


På fredagskvällen fick snigeln tillbaka lite av kraften.

Jag kunde gå ut o fylla på förrådet lite granna, annars har jag bara varit. Ville spara mig för idag.

Bilda hehe..

Vi får se hur det går..Jag har migränmedicin med i säkerthet.


Lite av min nya skapelse då. En får nòe o pilla med inne, när livet utanför bara ilar förbi och jag inte har en chans att hänga på i deras takt.


 


Försöker mig på lite karamellglädje....:)


  


Jag sniglar vidare ....Tjillevippen Blooggers...Blessings.



Av blessingsrehab - 21 oktober 2011 18:30

  

Om du tappar ditt goda humör

kan du alltid återfinna det i en

Rosenträdgård. :)

 

 

 

Jag är så slut. Något är fel. Jag sovit en hel vecka nu, dag och natt!..Hittar inte tillbaka till banan.

 

Blessings Blooggers   

 

 

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards