Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Nu är det vår i Karlstad!

Av blessingsrehab - 25 april 2013 18:40


Soppetraktorerna kör för fullt och allt skit och smågrus har försvunnit på ett par dagar här på täppan.

Det är bara vid min ingång som det ligger en massa löv och skit och framförallt bröte.

Jag har en sopborste men den lossna från skaftet så käckt och skall bankas till ordentligt, och med en spik skall den väl sitta så man kan sopa bort skiten   


Idag har jag mått bra. Efter tre dagars migräntjosan. Så underbart att kunna tänka och gå ut i våren.


Jag håller på att göra min lägenhet till min egen igen efter alla år med ungar.

Det är så kul att äntligen få sin egen stil med mycket gammalt och lite nytt.


En grej som jag köpte för några tior på en säljsida här i karlstad och som passade så fint i mitt kök var den här statyn. Lite art decco..I love it!


Ps det är inte på min vägg utan säljarens tapet. Jag har den på en vit vägg.



Ja det var lite om oss på täppan.

Imorgon kommer stortösa från Oslo. Dom har fått vägglöss för andra gången. Fy va jobbigt med sanering.

Jag får la köpa en sån där pappersmålardräkt i fall hon har vägglöss i kläderna så det inte hamnar i bilen hahaha..


Och storson som bor i småland för tillfället kommer oxå i helgen. Ja och så lilltösa förstås. Det är bara mellanson som fattas   , Men han kommer senare i sommar. Men det är inte  lätt att få ihop så att alla barnen träffas samtidigt..Jag tror faktiskt att det var Julen för tre år sedan..jahapp så är det!


Jag önskar alla mina fina vänner här inne en fin helg framöver och så hörs vi snart igen.


Kramkram och Massor av Blessings   



 
 
GeddFish

GeddFish

25 april 2013 19:15

Vad roligt att se dig i bloggen igen! Ja, jag har inte varit orolig, Blessing in the storm klarar sig galant, hon är blessed♥
Hade de vatt nåt, hade ja välan löft luren, hihi......
Kramar i högsta hugg♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

26 april 2013 06:16

Jag har min äldsta son boendes hos mig nu. Tänk så fort allt kan ändras. Snart får han en egen lya. Ha det bra! Kram :)

http://pågottochont:blogspot.com

 
Ingen bild

RackarTuss

26 april 2013 10:49

Hej, önskar dig en go fredag!

 
sara

sara

26 april 2013 14:23

Vi har vår här med, och det är härligt! Kram

http://sanellie.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

29 april 2013 16:39

Roligt att höra av dig. Du har varit saknad. Men jag förstår, ibland finns inte ork, tid eller inspiration.
Fint att barnen kommer, nästan samlade.
Men vägglöss, det kan inte vara trevligt. Hoppas att de kan sanera så att allt försvinner.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

5 maj 2013 12:38

Antar att ni myser på nu ;) & hoppas att ni har samma härliga värmande sol hos er som här! :))

Kram kram♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

6 maj 2013 20:39

Äntligen ett litet livstecken från mig. Som du skriver man tar det viktigaste först och det är dom nära o kära.
Här går ju mycket tid till Leif och sen får man inte glömma barn o barnbarn. Glädjande är att Leif är rätt pigg o vi kan göra små utflykter.
Min rygg är bättre efter operationen så nu gnäller jag "bara" över knä höfter o resten av kroppen. Knoppen håller sig rätt ok.
Vill inte heller sluta blogga och hoppas hänga med ett tag till.
Underbara dagar här nu med sol o vind vackra blommor o nyutslagna löv. Ska ha en plantdag i morgon och så lite frön.
Vet att vi höres snart igen och du ska ha det riktigt bra.
Stor varm kram min vän.

 
Piedra

Piedra

8 maj 2013 10:36

Kul att du får besök av barnen! Hu, jag hörde bara häromdagen om någon annan som också hade fått vägglöss. Det verkar vara något som sprids fort här nu.

Vilken alldeles underbar staty! Förstår verkligen att du föll pladask för den. Jag orkar inte göra lägenheten till min för det är så mycket annat jobbigt på gång just nu, och ska Vännen och jag flytta är det ingen idé att lägga ner tid och kraft på det.

Stor kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 maj 2013 10:43

Hoppas det är bra med dej!! :)))

Kram kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

11 maj 2013 17:36

Tittar in för att önska dig en trevlig helg.
Hoppas att du har ett fint och vårlikt väder.
Här skiner solen och det är cirka 17 grader varmt.
Må så bra det går och sköt om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards