Alla inlägg under april 2013

Av blessingsrehab - 25 april 2013 18:40


Soppetraktorerna kör för fullt och allt skit och smågrus har försvunnit på ett par dagar här på täppan.

Det är bara vid min ingång som det ligger en massa löv och skit och framförallt bröte.

Jag har en sopborste men den lossna från skaftet så käckt och skall bankas till ordentligt, och med en spik skall den väl sitta så man kan sopa bort skiten   


Idag har jag mått bra. Efter tre dagars migräntjosan. Så underbart att kunna tänka och gå ut i våren.


Jag håller på att göra min lägenhet till min egen igen efter alla år med ungar.

Det är så kul att äntligen få sin egen stil med mycket gammalt och lite nytt.


En grej som jag köpte för några tior på en säljsida här i karlstad och som passade så fint i mitt kök var den här statyn. Lite art decco..I love it!


Ps det är inte på min vägg utan säljarens tapet. Jag har den på en vit vägg.



Ja det var lite om oss på täppan.

Imorgon kommer stortösa från Oslo. Dom har fått vägglöss för andra gången. Fy va jobbigt med sanering.

Jag får la köpa en sån där pappersmålardräkt i fall hon har vägglöss i kläderna så det inte hamnar i bilen hahaha..


Och storson som bor i småland för tillfället kommer oxå i helgen. Ja och så lilltösa förstås. Det är bara mellanson som fattas   , Men han kommer senare i sommar. Men det är inte  lätt att få ihop så att alla barnen träffas samtidigt..Jag tror faktiskt att det var Julen för tre år sedan..jahapp så är det!


Jag önskar alla mina fina vänner här inne en fin helg framöver och så hörs vi snart igen.


Kramkram och Massor av Blessings   



Av blessingsrehab - 13 april 2013 13:26


Hej gaijs!

Här är det helt vitt och slaskigt aprilväder..men så ser det väl ut på en del platser uti vårt avlånga land. "April, April".


Det vart så länge sedan jag logga in att jag hade glömt mitt lösenord hahaha..Fick skaffa ett nytt  


Det är som förut min älskade skatt och lilltösa tar min energi så det blir inte ork över till att blogga särskilt ofta.

Men här har barnen alltid gått först och så kommer det att förbli.

Vi har en god komunikation och det vill man inte förlora för allt i världen när de är tonåringar. Jag är så tacksam att hon tyr sig till mig. Det är inte alltid självklart i den här åldern.


Annars är det en dag i taget.

Jag har börjat med vattengympa för värkande kropp och det är väldigt skönt men jobbigt..Hahaha jag skrattade åt mig själv sist. Jag hade tendensen att flyta upp hela tiden när jag stod i vattnet och skulle göra gymnastikövningar ..Kunde inte fatta. ja flöt än hit å en tid...hehe alla andra stod på sina fötter..

Men med en del övervikt både med pupper och mage och rompa, kunde de väl inte bli annat   


Här är jag med mina fyra telningar i magen..Hittade denna tavla för tio kronor i en outlettbutik på coop.

Outlett var det rätta stället. För jag är verkligen i utanförskapet på alla sätt nu för tia.

Jag å tösa skrattade gott. Nu hänger den i köket och smälter bra in på min färgskala.  


 


Kära Blooggers jag kommer inte att blogga så ofta så ni vet men jag tänker på hur ni har det.

Jag skall inte lägga av utan bara prioritera det som är rätt för oss just nu.


Må väl och Massor av kramar och Blessingar till alla som kikar in.   



Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards