Alla inlägg under juli 2012

Av blessingsrehab - 31 juli 2012 12:49

Alltid gott att ses familjemedlemmar emellan.

Är sleten. Att köra i ca 10 tim sträck i stark sol gör en ganska mör. Och ingen ac i gamla japanen

Sovit gott i våra egna sängar inatt :)


Nu väntar vi på familjen Bröt x2 som är på rullande fot på väg mot Karlstad. Till helgen får la jag begära hemtjänst efter allt som händer:).


So long Blooggers♥


                  


Blessings.

Av blessingsrehab - 26 juli 2012 12:17


Imorgon skall vi rulla i 9 timmar mot västernorrland..Vi skall träffas igen♥

Mellanson och fästmöa.


 

Stortösa är på ingående från Norge, lilltösa skall ha färgat hår, och hon skall toppa mitt hår, som hon aldrig har gjort!!

Det skall packas och fejas. Handlas och äta å bilen skall kollas suck.....

Snigeln är helt stirrig jag vet varken vad som är fram och bak. Ett enda stort virr i pannan. Naf att jag inte kan  få ihop det. Jag vet vad som behövs göras men hjärnan ger inte klartecken till handling.

Det har blivit en krock inombords och jag behöver hjälp!!! Räddningstjänst efterfrågas AKUT!!.

Här sitter jag och spenderar tid på datan hehe...vojne vojne.


Blessings vänner♥


Av blessingsrehab - 25 juli 2012 10:23

Oftast!..... Har jag förstått.




Blessings här i värmen (pust)...♥♥♥♥


Av blessingsrehab - 23 juli 2012 09:41


 

Sorry Blooggers I`L be back ;).... 


Nu!

Av blessingsrehab - 20 juli 2012 07:00

Skall de ske. I Presens almost always.

Impulsiviteten är ibland 100% Eller noll koncentration.

Man växer inte ifrån Adhd. Man lär sig handskas med livet med mycket social-träning och x-tra stöd i sin omgivning.

ADHD är inget skällsord det är en verklighet för många människor. Och de som är födda med detta funktionshinder behöver stöd och förståelse.

Helst skall detta uppmärksammas i tidig ålder. Annars kan det gå illa. Mycket illa.

Jag är tacksam för att mina pojkar som nu nått vuxen ålder ännu lever och kämpar på. Men det är en kamp för var dag och var ny utmaning.

Livet är ständigt i förändring och förändring är inte så lätt för folk med NPF.

De ser världen med andra ögon och klarar inte av de vanliga vardagsbestyren som vi uträttar organiserat dagarna igenom.

Det syns inte utanpå.

Om du blir arg på någon eller irriterar dig på en unge som är hyperaktiv eller stökig ber jag dig inte använda ordet Dampbarn över dennes huvud osv.

Alla har inte adhd som är hyperaktiva och de vore orättvist mot dom att höra något som inte är sant. Eller så kan någon som verkligen fått en diagnos bli ännu mer utanför och stämplad.


Det spelar ingen roll vilken diagnos vi än har i den här världen. Vi bör respektera varandra för den unika varelse vi är födda till.

Och hjälpas åt att vara goda samhällsmedborgare.♥



 


Blessings Gaijs

Av blessingsrehab - 19 juli 2012 06:30


Jag tog mig ut ur min grotta och gick på dejt med mig själv igår!

Ett annat "måste" ärende gjorde att jag lyckades fortsätta färden till en av Karlstads mysigaste ställe att vistas på när det är fint väder.

Inte särskilt varmt även om solen lös på oss människor och djur som vistades på marken.

En äcklig kopp kaffe men en god glass gjorde tillfället mysigt och en liten promenad i skogsgläntan med kinesen fick tanten på goare humör.

Och framförallt fick jag de så viktiga D-vitaminerna i några timmars exponering i dagsljus :)


                  


Blessings♥

Av blessingsrehab - 17 juli 2012 11:35


Det har kännst lite trögt att skriva bloggar för mig den sista tiden.

Viss turbulens hemmavid har spelat in kan jag tänka. Men det har infunnit sig en viss seghet över sambandet emellan tangentbord och en snigels hjärna och dess samarbete.


Vad hösten lider kanske det lossnar och man kommer på något vettigt att förmedla.

Jag tar ingen paus. Jag skriver bara när jag har något att skriva..


                            



Blessings alla Goa ♥♥♥ 



Av blessingsrehab - 15 juli 2012 06:30



                        



Likt fönster är våra liv.

Vissa är stängda, andra står på glänt och några helt öppna..

Valet ligger hos oss. Att öppna fönstret.

Vi älskar att öppna fönstret när solens strålar är som starkast.

Under regn och storm är fönstret ofta stängt.

Och vi känner en längtan efter solens strålar.

Vi glömmer bort att åtminstone ha det på glänt.

Så att Hans ljus ska kunna tränga sig in när ovädret lugnat ner sig.

Försök att ha ditt fönster öppet.

Försök att åtminstone låta ditt fönster stå på glänt.

Av: Religionsutskottet


Blessings denna vilodag♥♥♥

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards