Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Söndagsblogg

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen.

Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen skall de testa och prövas för att de inte tror på vad en säger..


Nu verkar det i alla fall som de tror på mig de som skall bestämma. Det var ingen rolig läsning på läkarintyget..Jag upplevde nästan som omatt det var dags att jag skulle beställa en kista, jo för att övertyga dem som skall bestämma alltså.


Bara så ni vet så tänker jag rösta bort Reinfeldt och hans gäng..Sverige Blöder mina vänner.


Jag är nog inte bitter utan bara realist. Och idag skall jag kura söffan med en film. Det blåser fortfarande kalla vindar utanför.


                               



Blessing dear freinds of mine <3


 
 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

22 juni 2014 19:30

Jag har gjort en utredning 2013 där de b.l.a konstaterar att jag har en Mental uttröttbarhet (Mentalt hjärntrött) Så nu har jag i alla fall det på papper och ingen behöver ifrågasätta min situation längre. Men kämpigt var det att få en utredning och många tester blev det innan de kunde stämpla mig som hjärntrött. Kul att du är tillbaka och bloggar. Kram/ Simona.

http://margot64.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

25 juni 2014 15:52

Det är aldrig bra eller roligt att vara sjuk, dessutom att inte bli trodd gör det dubbelt så jobbigt. Jag tycker, för det mesta att läkarna är bra, de verkar göra så gott de kan. För mig var det ju svårt att få på papper att jag led av förmaksflimmer eftersom flimret kom och gick och det var ofta så att vid läkarbesöket så var det puts väck. Då dröjde det ju också länge innan jag fick rätt medicin.
Sköt om dig väl.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

25 juni 2014 23:22

Det är knäckande att inte bli trodd, och det är synd att de inte förstår att de gör mer skada än nytta med det. Jag ska också rösta bort Reinfeldt & Co, fast tyvärr har jag inga större förhoppningar om att det kommer att bli speciellt mycket bättre med en annan regering heller. Så tänker den här realisten i alla fall.
Varm kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Lena

Lena

27 juni 2014 22:29

Sååååå frusterande att inte bli trodd!! :(( hoppas dock att dom fattat till slut!

Kramarom dej <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

28 juni 2014 12:22

Det är sorgligt att man som sjuk ska behöva kämpa för att bli trodd på :( men som du skriver, läkare börjar också att tröttna på vansinnet. Förtroende är viktigt.
Stor Kram

http://ting-bling.blogspot.se

 
Marlene

Marlene

30 juni 2014 18:57

Uschimej! Hoppas nu att du får hjälp och blir bra.
Apropå valet i höst så har vänstern lovat att ta bort vårdvalet om de får vara med och bestämma och då blir jag orolig. Jag hade aldrig fått hjälp om jag inte hade bytt vårdgivare.

http://fdensammamamman.blogspot.se

 
Lena

Lena

11 augusti 2014 00:19

Hopp & hej! nu var det ett tag sedan sist ;) hoppas allt är bra med dej <3

Kramarom dej <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 augusti 2014 21:43

Allt väl??

Kramarom de *hjärta* /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

24 augusti 2014 17:47

Hur är det med dig?
Hoppas att allt är bra.
Har ni fått översvämningar i Karlstad? Såg att Värmland var drabbat.
Sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 december 2014 11:36

Önskar dej med familj en fin Juletid <3

Varm kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 januari 2015 01:44

Gott Nytt År!!!!

Varma kramar <3 /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

4 juli 2015 16:03

Ni tror att jag låtssa och över driver? Att jag gör mig till för att får allt att verka värre än det är?
Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag: Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tånåriga barn varav den yngsta har utvecklingtörning. Liksom jag har asberger, autism, utvecklingstörning. Vi bor på landet vid en vacker sjö. Välkomna hit! Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!
miamiamia.bloggplatsen.se
mia2@home.se
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
miamiamia.bloggplatsen.se

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

8 juli 2015 03:31

Jag är en kvinna, mamma, fru till två barn som är födda 00 och 02. Pojken är 15 år och flickan är 13 år. Jag är 44 år. Vi bor på landet i ett stort hus med våra djur. Vi bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Vi söker seriösa, ärliga vänner, utåtrikta människor i vår ålder att kunna umgås med att hittar på olika saker med. Hoppas på svar! Man kan säga att våra barn är utfluga nu. Både gott och ont. Kan man säga att det är. Dom bor i en stödfamilj som man tycker mycker om. Jag har Autism, Asberger, utvecklingstörning m.m Bra att man kan utnyttja Socialen på pengar m.m Nu är jag och min man fira från allihopp och vi kan göra precis vad vi vill nu med våra egna liv. Bra va! Det är ju bra att Socialen kan tar hand om våra barn när man inte har någa vänner alls. Som inte vill har med oss att göra. Det är ju bra med skattepengar. Ni får ju ändå betala med skattepengar till Socialen. När man är kontaktlös. Vi ska utnyttja socialen till max!




Det som hjälper mig att får vara med mina djur som är hundrana. Dom betyder allt för mig Hade jag inte dom så skulle det nog går åt helvet med allt i hopp skulle jag säga. Jag rider på ridskola två gång i veckan när skola är i gång då. Hästarna betyder allt för mig också. Det stora problemet är att jag inte kommer i gång på grund av mitt stora funktionshinder på grund av mina diganoser. Jag saknar en startknapp och stoppknapp. Det är inte så många som hjälper mig med detta. Tråkiet nog. Jag är förhandlingsförlarmad m.m Min dotter har samma diagnos som mig. tråkiet nog. Vi har en stor problemmatik. Autismspekatrum. Vad ska jag mer berätta då? Har gått i en jävla särskola. Lärde mig inte ett jävla förbannad dugg. Fick aldrig lära mig engelska m.m Det är särskolans fel att jag är den jag är i dag nuläget. Vad kan socialen hjälpa oss med då?! När dom har tagit hand om barnen. Då har man ju totalt misslyckas med allt vad det innebär. Vad är meningen att leva då?! När man inte har något ting att komma när man inte har lärt sig något i denna jävla särskolan som man har gått i. Vilket jävla värde har man då?! Socialen dom är redan inkopplad sedan år 99 - 00. Jag har inget att dölja. För jag inget mera av mitt liv längre. Så man kan gärna lägga sig och dö. Jag är inte på psyk akuten nu. Jag blir utskriven den 8 jini-14. Var inne i ca tre dagar. Fick alla mina medciner upphöjd, Jag är hemma. Tror att jag känner till namnet. Kanske till och med att jag har provat det någon gång. Jag är inte på psyk akuten nu. Jag blir utskriven den 8 jini-14. Var inne i ca tre dagar. Fick alla mina medciner upphöjd, Jag är hemma. Tror att jag känner till namnet. Kanske till och med att jag har provat det någon gång. Inte samma situation igen tack som jag fick uppleva den 4 Juni. Det var hemsk då! Känner mig stark nu.Tack vare att jag rid på en häst innan i kväll. På ridskolan.
Något mera ni vill veta?????????????




Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 juli 2015 00:09

Tänk, det är snart 1 år sedan vi hörde ifrån dej... vad har hänt under all denna tystnad... -ja det brukar jag tänka på...

Jag tänker på dej ofta i alla fall *hjärta*

Varma sommarkramar från mej, Märta & Malte *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annonym

5 september 2015 17:42

Kommer att starta många blogga nu framöver så du/ni har lite att jobba med så du/ni inte är arbetslösa! Det får man faktisk göra! Ingen kan stoppa mig!
NI KAN EJ BLOKERA MIG! GÖR NI DET SÅ KAN JAG BYTA IP-NUMMER! BRA VA! DET FÅR MAN FAKTISK GÖRA!

 
MyckerEnsam

MyckerEnsam

5 september 2015 21:41

Hej!

Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
SE DEN GÄRNA!

Ha en bra dag!
Kram!

http://myckerensam.bloggplatsen.se

 
Miaannorlunda

Miaannorlunda

21 september 2015 23:22

Hej! Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m

Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m

/ E-mail: mia2@home.se

Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.

Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning. Kika in vetja!

Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m

Kontakt: mia2@home.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annonym

23 september 2015 23:31

Svineri på ponnytävlingarna i Ljungby
21 september 2015
Sverige De nationella hoppningarna för ponny hos Ljungby Ridklubb är bland landets mest populära. Den gångna helgen förstördes stämningen av onyktra föräldrar och barn som saboterade både bana och anläggning.


- På lördagskvällen erbjöd vi möjligheten att beställa pizza för leverans till tävlingsplatsen. Vi hade också öppet serveringen för dem som ville äta sin beställda pizza där. Tyvärr fanns det föräldrar som inte bara åt utan även drack en del. Några blev onyktra och förstörde stämningen, berättar tävlingsledare Mali Larsson.

Det var inte bara ett antal vuxna som inte kunde sköta sig. Det fanns även barn som stökade och saboterade under lördagskvällen. Mali berättar att det fanns ungdomar som körde med elcyklar mellan hindren inne i ridhuset. Banan till den första söndagsklassen saboterades med flyttade hinder som ändrade avstånd och hindernummer som byttes ut.

- Det var ändå inte det värsta. Vi fick larm om att ett omklädningsrum stod under vatten och trodde att någon ledning gått sönder. Det hade det inte. Det var avlopp i både handfat och duschar som täppts till med toalettpapper och sedan var vattnet påsatt och det var nog tio centimetert djupt vatten på golvet, säger Ninni Svensson som också var tävlingsledare.

- Inte nog med detta. Det hade även varit bråkigt vid uppstallningen och det hade kissast i serveringen. På söndagsmorgonen undrade vi varför vi arrangerar tävlingar, säger Mali Larsson som betonar att det handlade om en liten klick och att de allra flesta alltid uppträder korrekt.

- Det fanns föräldrar som kom till oss och tyckte att vi kunde avbryta tävlingen och ställa in söndagsklasserna. Men trots svineriet är det ändå det stora flertalet som sköter sig. Då ska inte ett fåtal förstöra för dem så därför fortsatte vi men allt sabotage är polisanmält och vi kommer även att skicka rapport till Ridsportförbundet, säger Ninni.

Eftersom tävlingsplatsen ligger ganska långt från stadskärnan är båda tävlingsledarna övertygade om att det är tävlingsdeltagare som är ansvariga för svineriet.

 
bloggplatsen.se

bloggplatsen.se

23 april 2017 04:43

VARNING !!! Vill bara varnar för den här personn!!! Ni får gärna dela!!! Misstänker en illmarig nättroll som nästlat sig in hos mina vänner för att skada mig och min familj på olika sorters sätt. Den här personen har uppgett falskt namn/identitet och är mycket farlig, opålitlig samt lömsk. Den här personen har varit med i programmet Stalker. Personen i fråga har ställt till mycket otyg, skada samt besvär för mig, mina nära och kära. Jag kommer att blocka och ta bort denna person ifrån min vänlista.
Vill ni har bilder så har jag detta om ni fråga förstås!
HON ÄR EN FARIIG PERSON !!!
Elisabeth Kinnerlöv, Värnamo Född 1960.11.19
Mobil.nr: 0702440917
Har lagt upp en bild!!!

http://bloggplatsen.se

 
bloggplatsen.se

bloggplatsen.se

23 april 2017 21:25

Vill varna för denna person! VARNING!!! Vill bara varnar för den här person!!! Ni får gärna dela!!! Misstänker en illmarig nättroll som nästlat sig in hos mina vänner för att skada mig och min familj på olika sorters sätt. Den här personen har uppgett falskt namn/identitet och är mycket farlig, opålitlig samt lömsk. Den här personen har varit med i programmet Stalker. Personen i fråga har ställt till mycket otyg, skada samt besvär för mig, mina nära och kära. Jag kommer att blocka och ta bort denna person ifrån min vänlista.
Vill ni har bilder så har jag detta om ni fråga förstås!
HON ÄR EN FARIIG PERSON !!!
Elisabeth Kinnerlöv,
Sveavägen 16
33150 Värnamo
Född: 1960.11.19-24??
Mobil.nr: 0702440917
Har lagt upp en bild!!!

http://bloggplatsen.se

 
fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

24 april 2017 02:58

Min information:
Har lagt upp en bild på mig själv!
Elisabeth Kinnerlöv
Sveavägen 16
33150 Värnamo
Mobil.nr: 0702440917
Född: 1960.11.19-24??
fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se
http://fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

http://fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

 
hemmamammafru.bloggplatsen.se

hemmamammafru.bloggplatsen.se

24 april 2017 23:07

Varning!!! Jag har en massa information om personen om ni är nyfikna så får ni höra av er privat här.

http:// .bloggplatsen.se

 
fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

29 april 2017 01:37

Kollar in min information!
Jag vill bara säga att jag har varit med i TV - programmet STALKER TV 3! Du/ni får gärna sprida ut detta på nätet! Jag vill blir känd och jag tycker mycker om att synas för allmänheten! Har ett behov för att synas! Får ett bättre självkänsla, självförtronde också m.m
Min information:
Sprid ut detta också!
Elisabeth Kinnerlöv
Sveavägen 16
33150 Värnamo
Född: 1960.11.19-24??
Mobil.nr: 0702440917
Har lagt upp en bild!!!

http://elisabethkinnerlov.bloggplatspen.se

 
fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

30 april 2017 00:01

Ärligt talat nu, hur lågt ska denna psykopat få gå innan någon sätter ett stopp för det?
Ska folk behöva ta att bli trakasserade och hotade på sina bloggar hej vilt, att vi ska få våra inlägg tagna?
Ska folk behöva sluta med sitt bloggande pga av något sånt här?, folk som brinner för sin blogg och skriver med hjärtat!
Jag blir så fruktansvärt arg och besviken på mänskligheten, ungefär som om det inte finns tillräckligt med problem i världen, nej då ska folk behöva stå ut med dessa jävla nättroll.
Tex denna kvinnan jag följer både här på olka sociala medie som verkligen brinner för sin blogg som är en riktig kämpe som gått genom tuffa tider i livet, hon är verkligen en riktig bra människa och jag älskar att läsa hennes blogg, och som delar med sig av sin erfarenhet behöver stå ut med att denna kvinnan trakasserar henne dagligen, detta är INTE OKEJ!!!!!!
Och jag kommer fortsätta att göra mig HÖRD tills hon STOPPAS!

NOUW GÖR NÅGOT ÅT DETTA; SKYDDA SIDAN IFRÅN DESSA FOLK SÅ MAN SLIPPER STÄNGA NER SIN BLOGG OCH SÖKA SIG NÅGON ANNANSTANS!
Jag är ledsen men jag kan inte ens fortsätta med det här inlägget för jag är riktigt jävla upprörd över hur detta jävla systemet fungerar!!!!!

http://elisabethkinnerlov.bloggplatspen.se

 
fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

fruelisabethkinnerlov.bloggplatsen.se

7 maj 2017 02:53

Uppmärksamhet tack !!!
Jag vill bara säga att jag har varit med i TV - programmet STALKER TV 3! Du/ni får gärna sprida ut detta på nätet! Jag vill blir känd och jag tycker mycker om att synas för allmänheten! Har ett behov för att synas! Får ett bättre självkänsla, självförtronde också m.m
Min information:
Sprid ut detta också!
Elisabeth Kinnerlöv
Sveavägen 16
33150 Värnamo
Född: 1960.11.19-24??
Mobil.nr: 0702440917
Har lagt upp en bild!!!

http://elisabethkinnerlov.bloggplatspen.se

 
attvaramamma2.bloggplatsen.se

attvaramamma2.bloggplatsen.se

22 maj 2017 22:46

Jag känner mig så himla väderlös inför alla andra som har behandlat mig som skit m.m

http://attvaramamma2.bloggplatspen.se

 
Autismmamma.bloggplatsen.se

Autismmamma.bloggplatsen.se

12 juli 2017 01:26

Slumpen tog mig hit! Du ar en fin blogg! Du får gärna tittar in till mig och sätta en tass om du vill detta. Välkommen!
Rätta länken är: http://autismmamma.bloggplatsen.se/

http://autismmamma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Av blessingsrehab - 2 juli 2013 14:44


Midsommar i götet med mina girls var definitivt en höjdare. Träffade släkt från stockholm som jag inte träffat sen 1983 *ler* Dock kom jag inte ihåg det själv, men det är bra att andra kommer ihåg så jag kan lägga till lite minnen i min minnessam...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards