Alla inlägg under augusti 2013

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november   


Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada?

Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen lyser men jag orkar inte med hettan.

Något som jag är så trött på att höra är dessa hysteriska frågor om varför jag är så vit!!

De vill tvinga mig att bli brun..Nafliga egosar.


Hehehe ..Jag får i alla fall mindre chans för hudcanser och rynkorna kan jag kanske förhala några år till ;)

Visst är det snygg att få en fräsch solbränna, men det finns fejksalva till det med.


Jag har träffat mina barn ganska mycket denna sommaren. För två veckor sedan var vi alla samlade igen en hel vecka.

Stortösa har börjat komma hem och hälsa på under veckosluten oftare och det är både jag och lilltösa glada för.

De har samma strl i kläder så de byter med varandra. Det är ekonomiskt bra, dessutom boundar de ännu mera tillsammans.


Om 10 dagar börjar en ny era för lillstösa hon skall börja gymnasiet. Och jag ser att min lillflicka sakta men säkert börjat förvandlas till en ung kvinna i både kropp och själ.

Jag tar vara på dessa år som är kvar, snart är hon inte min baby längre. Och hon är den sista att flyga ut ur boet..


Men det finns goda nyheter här idag..Vi har fått en ny medlem i flocken..

 

Det här är skrållan    världen busigaste kissemiss!


Idag har hon bott hos oss i en vecka..Hon växer och blir stor dag för dag, det lilla matvraket. Gadinerna är upphängda och prydnadsakerna (inte för att jag har så mycket) är bortflyttade. Nu kommer en tid med mycket häng och släng och bit i sladdar.

Kinesen har redan vant sig, men han gillar inte att hon hoppar upp och ska leka med hans svansvippa hehe.


Gammel Doris har väldigt svårt för detta lilla energiknytte och fräser och visar sitt ogillande, men det går bättre dag för dag. Inatt låg vi i samma säng dock låg djuren på var sin ytterkant..


Vi går mot höst. Märkte att mörkret var mörkare igår. Ingen mig emot. Jag längtar efter stilla ro. Efter alla gräsklippsmaskiner och alla byggjobbare som bygger hus i närheten..


Tills nästa gång mina vänner God Bless You All.


Blessings Blooggers   

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards