Alla inlägg under september 2012

Av blessingsrehab - 28 september 2012 11:06



                           


Blessings Blooggers ♥


Av blessingsrehab - 26 september 2012 11:57


Kan inte någon komma hem till mig och laga någonting gott att äta. Gärna något gourmeaktigt.

Faktiskt så är jag ganska le åt min egen mat just nu. Visst tycker folk i allmänhet om min matlagning, men det blir ju samma samma hela tiden.

Jag tänkte att man kunde skicka ut en lista till några bra kockar, vädja till att det skulle vara att göra en god gärning åt en trött snigel. Att kunde de komma hem till mig och laga något kulinariskt ;)

Utan tv-kameror då förstås.

1 gång i veckan skulle inte vara fel. Jag skulle bli på mycket bättre humör kan jag lova. :)


Det här ser la smarrigt ut!


                           



Blessing kära vänner ♥ 


Av blessingsrehab - 25 september 2012 10:40


 Abraham de Lacy Giuseppe Casey Thomas O`Malley ..O`Malley en vildkatts Kung ;).


Blessings ♥♥♥♥♥


Av blessingsrehab - 24 september 2012 13:41


Idag har jag fått hjälpa någon annan att inte frysa i höstmörkret.

Jag hade lite kläder som blivit för litet och väntade på rätt person som kunde hoppa i dessa och att de skulle passa.

Idag kom denna för mig okända person förbi..Så roligt.

Det behöver inte vara Folk till Folk över hela världen.


Faktiskt är det så att det finns stora behov i vårat eget avlånga land att fylla.

Männsikor som lever på existensminimum och prioritera mat och räkningar först. Men inte har råd att gå och köpa sig en varm jacka eller varma kängor för vintern.

Värre är det när man har barn som skall uppdateras hela tiden.

Jag är en av dom ibland. Därför är jag så tacksam för de som har hjärta att hjälpa.


Och visst är det roligt att ge bort. Man blir glad.

Ett gammalt citat: Det man sår det får man skörda. Bibliskt ursprung.

Efter det talesättet lever jag. Det kommer oftast något man verkligen behöver någonstans på vägen fram.


             


Blessings Blooggers :)



Av blessingsrehab - 23 september 2012 14:31


Må väl alla goa :)

Av blessingsrehab - 22 september 2012 14:11


Har varit väldigt lat mina vänner. Hur lat som helst.

Flera gånger har jag satt mig framför tangentbordet och funderat så att det nästan knakat ljudligt ifrån hjärnan. Men det hjälpte inte ett endaste dugg.

Tomt! Och det fanns ingen conection mellan hjärna och fingar heller för den delen.

Men bättre sent än aldrig :)..

Förra helgen fick jag hem min mormors gamla persianpäls från götet. Jag provade den och blev förvånad hur tung den var.

Jag skall faktiskt klippa isär denna päls och göra lite andra fiffiga ting i min inredning.

Nu har den hängt på balkongen på vädring och får så göra en vecka till.


 


Önskar blooggeri blooggera vännerna en fin höstkulen dag   


Blessings.



Av blessingsrehab - 18 september 2012 08:37


Jo, de sa att vädret skulle innebära dåligt väder och innedag, och som hallåan sa. -- Varför inte passa på att städa!

Hahaha jag tror det var ett tecken BARA just till mig *ler*.

Jag kom inte längre än att skaka mattor i söndags..Men lilltösa lyckades hasa sig hit förkyld och dann igår förmiddag.

Hon proklamerde högt att det var äckligt att få gå på småsten (kinesens matsmulor) i köket.

Imorgon får du faktiskt städa! Jaja så nu kommer jag inte undan.


Men som vanligt tar jag det i min takt. Det blir alltid fint och tillfredställande ändå till slut. Det är ju dåligt väder utanför.;)


 


Blessings vänner





Av blessingsrehab - 16 september 2012 11:05


Jag bara vill önska er en fridfull Söndag.

Lördagstädningen gick åt pipan och nu går jag runt utan mattor med barfota fötter. Ingen hit alls, det är ganska kornigt och dammigt överallt.

Men jag väljer nog att trippa på tå och ta mig an skiten i môra i stället :)


                                                  
         





Jesus sa till sina lärjungar: Tro på ljuset så att ni blir ljusets söner och döttrar.
Joh 12:35-36
 
 
Blessings

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards