Alla inlägg under april 2012

Av blessingsrehab - 30 april 2012 07:30


-behöva vänta på vård.

-vara utförsäkrad.

-inte få rehabilitering fysisk och psykist.

-ha mer tålamod.

-leva under existensminimum.


En stor anledning är att jag tillhör utanförskapet. Där många av oss famlar i en tillvaro som inte ger trygghet eller ro.

Det var så det blev med många av oss tusentals som inte pallade med den så kallade

ARBETSLINJEN.

Där bestämmelserna kan ändras från dag till dag.

Där projekten avlöser varandra till ett intet varande.

Där man inte värderar eller har högaktning för den mänsklighet som alla i grunden fostras med, och som regering och tillika talar sig så varmt om.

Att vi skall värna om välfärden

Vi finns inte, vi syns inte, vi är inne i en statistik som döljer den viktiga sanningen.

Är vi många som samlas kan vi höras. Men vi orkar för det mesta inte mobilisera oss, vi är för sjuka. Så vi lär oss mer tålamod och blir ganska starka överlevande på den nivån vi befinner oss.

Det är billigare att hålla oss inom socialförvaltningens så kallade biståndsprogram än att se till att vi får hjälp med att sakta men säkert få oss friskare.

Men alltför ofta segrar utanförskapet och man tvinar bort mer och mer.

Det är en totyr som inte märks i samhällets stressiga produktion och konsumtions-samhälle. Förren den dagen du blir sjuk eller arbetslös.

 

Det är  uttänkt så. Att sålla det som inte längre kan producera, protestera eller ge mera.

Alla kan idag bli utförsäkrade, inget är säkert.

Jag vet.

Och många med mig.

                                


Jag är glad och tacksam att min tro inte står till makthavare eller kungar.

Jag är glad och tacksam att min tro och mitt hopp står till en högre makt. Min Gud och frälsare.

Han får mig att känna mig värdig och betydelsefull. Han hjälper mig att inte bli bitter eller hatisk.

Jag famlar omkring tillsammans med honom. Han håller mig i handen när jag behöver det.

Där i hans närvaro känner jag mig trygg och uppmuntrad trots mina tvivel ibland.

Jag är bara en människa.


  


Blessings  






*

Av blessingsrehab - 29 april 2012 07:45

- BibleArt - Hebrew Call of the Shofar

              


                                             Önsken Jerusalem frid;
                                                ja, dem gånge väl, som älska dig.
  .                                          Frid vare inom dina murar,
                                                välgång i dina palats!
                                            För mina bröders och vänners skull
                                               vill jag tillsäga dig frid.
                                          För HERRENS, vår Guds, hus' skull
                                              vill jag söka din välfärd.
                                                  
                               Psalm122


 

Blessings och Frid Blooggers



Av blessingsrehab - 27 april 2012 10:11


Tre år och redan stoppat foten i ett par spanska äkta flamencoskor, röda med vita prickar på *ler*

Där började hennes förkärlek till höga klackar..Och visst såg hon sin mor trippa högt emellanåt.

Men ju mer barn man fick ju lägre blev klackarna hahahaha..

En kunde inte springa efter hyperaktiga ungar lika snabbt med high-heals..Åååå vad jag fick jaga dom ibland vojne vojne.


Stortösa 3år i dåvarande lägenhet i Göteborg.

Kolla färgen på luckorna *ler* riktigt 90-tal...


Blessing Blooggers..Nu tar vi helg igen..   

Av blessingsrehab - 26 april 2012 10:07


Vaknade i alla fall tidigare än vanligt.

Igår tvingade jag mig att rota i flyttlådor som är knökade med tyger. Och de har legat där i hur många år som helst. Det står göteborg express på lådan, så då måste det vara från 2000 när vi flyttade till karlstad hehehe..

Jo jag har varit och brötat i dom under åren. Men nu var det några år sedan.

Jag bestämde mig för att tvätta de som ligger i flyttlådorna ...Och ni skall veta det är en hel del *ler*


Vilken resa i nostalgi när jag rotar och tar upp bit efter bit eller tjog efter tjog, en del är det flera meter långa tyger..

Speciellt 90-tals tyger som var väldigt brokiga i färg och form..

Här är en bråkdel av mina samlade alster genom åren...


Ser ni linslusen i vänstra hörnet hehe..Han kikar ner på matte i trapphuset :)

 


Blessing chillar idag med..

Det är vår-regn ute, och efter det kommer sol och grönt, som är skönt för alla levande.

 

 


Av blessingsrehab - 23 april 2012 06:45


Vad att göra idag..

Kanske fortsätta att måla på mina möbler. Mmmm det blir det nog..Måste bli färdig ju..

Skönt att det blivit varmare igen.

Väntar oxå på pengar..Måste handla mat.

Väntar på bättre ork. Måste få igång flåset.

Väntar på ........jag går o väntar på en massa ting nu..


Och det där måstena får jag nog ta tillbaka. Jag bör skall jag säga istället.


Jag är nog helt enkelt utråkad...

                                           


Blabla... Blessing Blooggarvänner ;)

Av blessingsrehab - 21 april 2012 11:48


 


Hahahahaha...Hej då min goa Blooggers...


Blessings denna lördag

Av blessingsrehab - 20 april 2012 07:11


Det är verkligen inte varmt och vårligt ute. Hotfulla moln men en strimma ljus bakom.

De har lovet snöblandat, men en får leve mä de mä.


I andra delar av världen kan det var alldeles för varmt!

Man blir nog aldrig riktigt nöjd...*ler*

  


Blessings Blooggers..Idag e de fredasmys men de la bäst att skippa tårtan ---- 






Av blessingsrehab - 19 april 2012 11:06


Jag har min bästaste vän här hos mig. Tanten från Tystnaden som flyttade till annan ort..

Hon är så söt, hon hjälpter mig när jag inte orkar just nu.

Vi har den finaste relation på jorden. Det är en gudagåva att vi möttes för cirka 28 år sedan♥


Imöra är det dags för färd till sjukan igen, för ytterligare komplettering av prover.


Men som sagt idag!

Är det bara vara dag med Ahlgrens bilar orginal, och den nya varianten med salt...Himmelskt gott att blanda dessa två sorter *ler*.


  

Blessings till alla blooggers 

 



Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards