Alla inlägg under januari 2012

Av blessingsrehab - 31 januari 2012 14:01

                                                   

Dock är det inte riktigt hela sanningen. Men där ser man vad media kan dreva om de vill.....

Läs om hur det egentligen låg till i länken under..

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=4937446

 

I alla fall så tillhör inte jag dem som kan gå i borgen för mina barns köp av lägenheter.

Utan de får bo hemma tills det, utifall kanske, blir något ledigt i andrahand.. Mina barn har varit tvugna komma hem några vändor för att de inte funnits lämpliga boenden. För tillfället ser det bra ut. Men då är det äldste snart 29 och har forfarande inget fast arbete.

Vojne vojne...

Tösa skulle till hovfjället med skolan. Jag hade inte råd med att hyra skidor för 150,(de e billigt det) så det fick bli pulka...

Jag menar att det här är verkligheten, jag  gråter inte för det. Men vill gärna säga att detta är verkligheten.


Det är dags för trosinköp. Tonåring växer så det knakar i alla kurvor.

Hon får 100 och åker till stan. Mobilen ringer...Jag har hittat tre för 150:-.........Jag är inte ledsen men förbannad att ett par trosor i small skall kosta 50 spänn...Tyvärr du får hitta billigare sötnos.

Det kanske inte är så mycket att yla över men för mig som räknar kronorna är det just det.

Och det bäddar för en konflikt med en tonåring...Jag försöker ju hushålla med mina konflikter nu för tia. Men med en tonåring är detta banne mig oundvikligt.

Jo, jag vet jag får stå ut..


Jaja sånt e de..Jag segar vidare längtandes efter att bli pigglin igen..

Nu skall jag titta in till Gerd tror jag..


Blessing och vinke vink....  


 

 

Av blessingsrehab - 30 januari 2012 12:50


Det slutar oftas i ingenting.

Jag blir stående som en "Hubit" utan ström hahahaha...

Såg ni Äkta människor i går..Det är bra hörni, de lyckas med att ge oss tankeställare om hur vi orkar handskas med relationer.

Nej jag är nog ingen Hubiss jag gillar äkta människor jag.

Fast? Hm........*ler*


Ingen Bilda idag ..Jag vill men orkar inte iväg...Prövar imorgon istället..

Jahapp! Nu skall jag in och titta till Gerd tänkte jag..

Vi ses väl kära Blooggers...Hejhej så länge.


                           Möt Rosie :)

                           


Blessing idag me <3

Av blessingsrehab - 28 januari 2012 14:15


 




För Gud är ingenting omöjligt....




Blessings denna lördag <3

 

 





Av blessingsrehab - 27 januari 2012 16:04


Vi minns Raoul Wallenberg som skulle fyllt 100 år i år. För hans hjältemodiga insatser under andra världskriget.

Han lyckades rädda tusentals judar ifrån Hitler och genom Röda Korset och FolkeBernadotte kunde dessa vita bussarna vara en del av räddningen för många människor  som kom till Malmö i Sverige under krigsslutet


 

   


                             


Blessings Blooggers   

 

 

Av blessingsrehab - 26 januari 2012 13:03


              

                Läk mitt öga, att jag ser

                hur du är i det som sker.

                                                  
Elis Malmeström 




Blessings Blooggers, kram Gerd <3

 

 

Av blessingsrehab - 25 januari 2012 12:03


 

I mina pojkars tonårstid så såg de ut så här.. Hip - Hop and R&B musik.....

Byxorna hängde på knäna och halva ändan syntes..Nej, de skulle inte vara något skärp utan man skulle dra upp dom då och då, helst bara när mamma el någon annan som inte tyckte om stilen sa till dessa mina pôjkar...

En viss mogenhet följer med åren och de har nu jeans som det är lagom mycket tyg på.


Nu lyckades dessa också bevara sin kroppar med ett normalt skellet, värre kanske de är för andra som fastnat i denna klädsel.

Vaad vet jag hehehehe..

Lite roligt är det med olika modetrender.


Tacka Herren för han är god. Och hans nåd tar aldrig slut..Psal 136:1

 

Blessings

 

 


Av blessingsrehab - 24 januari 2012 11:47


En återkommande kombination nu för tia.

Jag tror att jag tål dessa tabletter ..Jag har inte mått illa, men heller inte slarvat med att ta dem utan att äta.

Jag vet inte om jag känner mig piggare, men igår började jag på ett nytt broderi.

Så kanske är det så att värdena sakta  börjar höjas..Annars är det förfärligt vad hemskt det är att ha låga blodvärden.


Vädret i karlstad idag är mycket vackert soligt och kallt..


Jag drömde om min farmor inatt. Det var en fin men också hemsk dröm. Hon var dement och skulle tas hand om.

Men det var så rörigt överallt.

Jag hittade inte hennes mediciner, jag visste inte var hon hade sina kläder.

Jag skulle göra en smörgås, skära bort kanterna osv. Till slut var mackan så liten att den nästan inte syntes..


I verkligheten så var min farmor inte dement innan hon gick bort förra året. Men hon var mycket gammal.

När hon var ung var hon en riktig pingla :).

Jag har hennes bröllopsklänning från slutet av 30-talet här och den är så liten i livet...

Det drömde jag , att hon såg ung och fräsh ut fast hon var gammal och dement...


Men det speglar kanske det som händer runt omkring oss nu.

Jag tänker på våran Geddfish. Många tankar går till dig kära blooggarvän..Jag är med dig trots att jag bor på en annan plats vid vänerns stora sjö.


Jag vill ge dig tröst ifrån Handboken idag. Om du orkar att läsa.


Allt har sin tid. Predikaren 3: 1-22


Storson är här vi skall umgås lite..

Tacksam för mycket. Kramom Blessings




Av blessingsrehab - 23 januari 2012 11:31


Eller rullar rättare sagt.

Jag måste iväg. Jag får sitta där och môôsa istället.

Väggarna kryper närmare och närmare här hemma och jag kan inte få något vettigt gjort ändå. Jag orkar helt enkelt inte.


Sååååå Mooooot Bilda en stund.

                                        

Pôss å kramer på er Blooggers.....

 

 

 

 

 

  Jag tänker på gerd och sigge...Lindra deras smärta jag ber, O Fader Vår.  

 *************************************************
*******************************************


Blessing.. 

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards