Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Järntabl, apelsinjuice, och prilla..

Av blessingsrehab - 24 januari 2012 11:47


En återkommande kombination nu för tia.

Jag tror att jag tål dessa tabletter ..Jag har inte mått illa, men heller inte slarvat med att ta dem utan att äta.

Jag vet inte om jag känner mig piggare, men igår började jag på ett nytt broderi.

Så kanske är det så att värdena sakta  börjar höjas..Annars är det förfärligt vad hemskt det är att ha låga blodvärden.


Vädret i karlstad idag är mycket vackert soligt och kallt..


Jag drömde om min farmor inatt. Det var en fin men också hemsk dröm. Hon var dement och skulle tas hand om.

Men det var så rörigt överallt.

Jag hittade inte hennes mediciner, jag visste inte var hon hade sina kläder.

Jag skulle göra en smörgås, skära bort kanterna osv. Till slut var mackan så liten att den nästan inte syntes..


I verkligheten så var min farmor inte dement innan hon gick bort förra året. Men hon var mycket gammal.

När hon var ung var hon en riktig pingla :).

Jag har hennes bröllopsklänning från slutet av 30-talet här och den är så liten i livet...

Det drömde jag , att hon såg ung och fräsh ut fast hon var gammal och dement...


Men det speglar kanske det som händer runt omkring oss nu.

Jag tänker på våran Geddfish. Många tankar går till dig kära blooggarvän..Jag är med dig trots att jag bor på en annan plats vid vänerns stora sjö.


Jag vill ge dig tröst ifrån Handboken idag. Om du orkar att läsa.


Allt har sin tid. Predikaren 3: 1-22


Storson är här vi skall umgås lite..

Tacksam för mycket. Kramom Blessings




 
 
Piedra

Piedra

24 januari 2012 13:31

Mina tankar finns också hos Gerd. Det är så hemskt. Själv försöker jag hålla näsan ovanför vattenytan genom att tvinga mig att göra lite smycken. Bra att du tål järnet! Jag har så känslig mage så min läkare vågade inte skriva ut järntabletter utan rekommenderade mig hälsokostprodukter istället. Men de kostar pengar... Jag går snart helt i putten. Jag vill också brodera, men jag kan inte komma igång. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

24 januari 2012 14:53

Vi kan bara skicka kärlek och styrketankar till de fina bitarna.... Din dröm vittnar om en brist, vad det är vet jag inte men det kan röra sig från ekonomi till järn eller något annat. Du får inte glömma att be om det som brister i din bön...... Kram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

24 januari 2012 20:54

Mina tankar finns också hos Gerd! Det är ju bra om järntabletterna "dureferon" antar jag att du har fungerar och gör dig pigg... Sköt om dig. Kram

http://pågottochont:blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

25 januari 2012 14:57

Puss och kram. ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
paloma

paloma

25 januari 2012 19:08

Ja vi tänker alla lite extra på Gerd dessa dagar! En kram till dig med. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards