Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Hittade det här ....:)

Av blessingsrehab - 31 januari 2012 14:01

                                                   

Dock är det inte riktigt hela sanningen. Men där ser man vad media kan dreva om de vill.....

Läs om hur det egentligen låg till i länken under..

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=4937446

 

I alla fall så tillhör inte jag dem som kan gå i borgen för mina barns köp av lägenheter.

Utan de får bo hemma tills det, utifall kanske, blir något ledigt i andrahand.. Mina barn har varit tvugna komma hem några vändor för att de inte funnits lämpliga boenden. För tillfället ser det bra ut. Men då är det äldste snart 29 och har forfarande inget fast arbete.

Vojne vojne...

Tösa skulle till hovfjället med skolan. Jag hade inte råd med att hyra skidor för 150,(de e billigt det) så det fick bli pulka...

Jag menar att det här är verkligheten, jag  gråter inte för det. Men vill gärna säga att detta är verkligheten.


Det är dags för trosinköp. Tonåring växer så det knakar i alla kurvor.

Hon får 100 och åker till stan. Mobilen ringer...Jag har hittat tre för 150:-.........Jag är inte ledsen men förbannad att ett par trosor i small skall kosta 50 spänn...Tyvärr du får hitta billigare sötnos.

Det kanske inte är så mycket att yla över men för mig som räknar kronorna är det just det.

Och det bäddar för en konflikt med en tonåring...Jag försöker ju hushålla med mina konflikter nu för tia. Men med en tonåring är detta banne mig oundvikligt.

Jo, jag vet jag får stå ut..


Jaja sånt e de..Jag segar vidare längtandes efter att bli pigglin igen..

Nu skall jag titta in till Gerd tror jag..


Blessing och vinke vink....  


 

 

 
 
Piedra

Piedra

31 januari 2012 14:50

Nej, det är verkligen inte lätt när pengarna inte räcker till. Så fort jag öppnar munnen, så säger mina barn: "Ja, ja, jag vet, du har inte råd." Inte kul att alltid behöva säga det till sina barn. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

31 januari 2012 15:00

Jag förstår dig, saknas pengarna så är allt för dyrt.... När andra frossar så är det inte avundsjuka man känner utan avsky för frosseriet.... Hoppas du snart blir piggelin igen... Kram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
blessingsrehab

blessingsrehab

31 januari 2012 15:09

RackaTuss va eeeee du???? ;)

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
optimist

optimist

31 januari 2012 17:04

Det är verkligen hårt att känna att man inte kan fast man vill. Att inte få pengarna att räcka till. Jag har levat så i många år så att jag vet. Nu som pensionär så är det tufft, men bättre.
Hoppas att du snart känner dig bättre.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Måna

31 januari 2012 17:26

Nej det är inte lätt det där med vad ungar kan få och inte. Men blir man rik på pengar...dina ungar kanske får annat som inte ungar uppfödda på saknar? KraMen

 
Simona

Simona

31 januari 2012 18:46

Ja du... Här har du en till som har det knapert. Allt kostar! Och att inte kunna köpa och barn som vill ha. Man blir näst intill knäckt av den ynkliga inkomst man har. Kram

http://pågottochont:blogspot.com

 
Ingen bild

Eva

31 januari 2012 22:47

Har också satt ut den bilden . Man blir så f.....ad. grr. Livet är inte rättvist. Men hans barn kanske har brist på nåt annat i ställe. Kan aldrig tro att den ungen har en go mamma som du. kramen

 
Geddfish

Geddfish

1 februari 2012 08:33

Ett första försök att hälsa på en god vän i sitt blogghem.
Idag är jag stark, när jag orkar. Kram ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards