Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Välsingnad måndag♥

Av blessingsrehab - 24 september 2012 13:41


Idag har jag fått hjälpa någon annan att inte frysa i höstmörkret.

Jag hade lite kläder som blivit för litet och väntade på rätt person som kunde hoppa i dessa och att de skulle passa.

Idag kom denna för mig okända person förbi..Så roligt.

Det behöver inte vara Folk till Folk över hela världen.


Faktiskt är det så att det finns stora behov i vårat eget avlånga land att fylla.

Männsikor som lever på existensminimum och prioritera mat och räkningar först. Men inte har råd att gå och köpa sig en varm jacka eller varma kängor för vintern.

Värre är det när man har barn som skall uppdateras hela tiden.

Jag är en av dom ibland. Därför är jag så tacksam för de som har hjärta att hjälpa.


Och visst är det roligt att ge bort. Man blir glad.

Ett gammalt citat: Det man sår det får man skörda. Bibliskt ursprung.

Efter det talesättet lever jag. Det kommer oftast något man verkligen behöver någonstans på vägen fram.


             


Blessings Blooggers :)



 
 
GeddFish

GeddFish

24 september 2012 14:12

Det är precis så som jag gör. Nu har jag ett lass avlagda kläder igen. Här har jag inte växt ur, jag har "krympit"...... Det lär bli Frälsis igen, var inte länge sen jag var där. Konstigt.
Och det där att glädja andra - kommer igen, stämmer så bra! Eller som du skrev, det man sår....
Välsignade kramar med sol i...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

24 september 2012 14:23

Och jag fick ju ett lass avlagda kläder för lite se'n. :) Men visst är det så, hjälp behövs på nära håll, och jag tycker nog att många tittar lite väl långt bort ibland. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

24 september 2012 20:03

Talesättet är så sant... Stor kram på dig fina blessen! ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

25 september 2012 07:17

Sverige har barn som går till sängs utan att äta. Äldre som går utan nödvändiga läkemedel. Psykiskt sjuka utan behandling. Familjer som går i personlig konkurs. Människor som inte har råd med att köpa kläder/ mat å dylikt. OSV... Vi donerar miljoner till andra länder utan att hjälpa våra egna först!!!
Du gör en god gärning när du skänker bort till någon som behöver det du själv inte längre kan ha ☺☺☺

http://pågottochont:blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards