Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Jag är sugen på god mat.

Av blessingsrehab - 26 september 2012 11:57


Kan inte någon komma hem till mig och laga någonting gott att äta. Gärna något gourmeaktigt.

Faktiskt så är jag ganska le åt min egen mat just nu. Visst tycker folk i allmänhet om min matlagning, men det blir ju samma samma hela tiden.

Jag tänkte att man kunde skicka ut en lista till några bra kockar, vädja till att det skulle vara att göra en god gärning åt en trött snigel. Att kunde de komma hem till mig och laga något kulinariskt ;)

Utan tv-kameror då förstås.

1 gång i veckan skulle inte vara fel. Jag skulle bli på mycket bättre humör kan jag lova. :)


Det här ser la smarrigt ut!


                           



Blessing kära vänner ♥ 


 
 
Piedra

Piedra

26 september 2012 12:34

Jag känner precis som du! Önskar att maten kunde laga sig själv. Jag skulle kunna sitta där och vifta med ett trollspö och vips! så skulle maten vara klar, varierad, nyttig och jättegod. Här blir det också samma mat hela tiden, och onyttigare och onyttigare för jag orkar inte fixa något vettigt. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

26 september 2012 13:09

Idag har jag köpt en hel grillad kyckling hos vårt COOP! För 25 kronor! Delar av den ska jag smaska på idag, den räcker nog 4 ggr, billig middag, för man kan ju frysa in dom andra 3. 6:75 blir det per middag.
En tomat och en brödbit till. Dom har stora jättefina brödkakor för 10 kr styck också. Alltid. Ljust, mörkt eller grovt, bakat i affären.
Dom ska knipa Lidköpings matkunder...... tror dom.
Kram...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
sara

sara

26 september 2012 20:12

Ja tänk att få ha någon riktig kock som lagar maten åt en ibland :) Fast jag har ju det bra som har sambon som lagar mycket god mat! KRam

http://omadhdlivet.bloggplatsen.se

 
Ariel

Ariel

27 september 2012 09:09

Jag kan bli rätt oinspirerad jag med. Då är det korv och makaroner som står på menyn ett tag. Ibland kan jag längta efter att få gå på korvkiosken bara för att få slippa, men eftersom det måste finnas en matlåda till dagen efter så.. ja.. det blir matlagning oavsett. Men så vips kommer inspirationen igen och jag lagar det ena kulinariska underverket efter det andra, och förvånas över hur roligt jag tycker att det är!!!

http://www.brusarvidare.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards