Alla inlägg under oktober 2011

Av blessingsrehab - 12 oktober 2011 08:45


Och jag som stod och tittade på pelargonian och tänkte, att nu är det nog dags snart att ta in åbäket från balkongen igår.

Jag tror nog att den klarade sig.


Ilar snart iväg.

Idag blir det hörselskydd och solglasögon. Snigel skall ta bussen till stan och hämta de nya glasögonen.

Bilda väntar och det blir säkert en fin handarbetsdag.


             


Blessing minglar i ettermedda..Ha de gött.....

 

 

Av blessingsrehab - 11 oktober 2011 11:50

Jag har fått klart för mig att politik bara handlar om makt och vägen dit.

Allting annat är sekundärt. Alltså är vi medborgare sekundära.

Vi är som boskap.

Vi är lydiga soldater.

Vi är marionetter i någon annans garn. (Markus Birro)


Om någon är intresserad att läsa hela inlägget kan ni klicka på länken.

http://www.expressen.se/kronikorer/marcusbirro/1.2585781/marcus-birro-politik-handlar-bara-om-makt


Konstigt nog så blir jag inte alls upprörd, det bara bekräftar att det  inte finns några föredömen kvar.

Och att det visar att alla människor är primitiva varelser vare sig det är påven, presidenten, statsminister med sina gelikar.

Jag är så luttrad av livet att jag har inte respekt för de lärda längre. Finns det verkliga ledare att finna?

Jag ser med oro på framtiden och för våra barn som skall tampas med alla dess orättvisor.


Mitt i allt detta finns det ett hopp, en tro, en kärlek som går över allt annat.

Tron på livet självt. Och på den som skapat allt det vackra. Det är vi som går omkring på jorden som hittar på en massa fuffens och förstör för oss själva.


Rehab genom skapande är ett gott sätt att lugna ner nerverna..

Har börjat med lite hemmaflit igen...

Denna gången är det bara tre lager tyg. Vi får se hur mönstret blir, det blir vad det blir efterhand.


Klicka för förstoring :)

                         



Blessings med sol ifrån K-D...;)

 

 

Av blessingsrehab - 10 oktober 2011 13:34


Igår kväll anlände jag vid 22-tiden till Karlstad station.

Visste inte alls stadsbussarnas turlista.

En inte alltför lång bit att promenera till bussen från tågstation, men när det är höstrusk, alltså blåsigt regnigt och kallt och man drar upp axlarna så högt det går för att undvika regn inpå kroppen, då kändes vägen väldigt lång.

Tack o lov behövde vi bara vänta i 12 minuter innan jag och kinesen kom in i värmen som bar oss hem till käraste boningen.


Ahhh va gòtt de va å komme hem igen hehe..

Idag återhämta mig.

Bilda fick skjutas upp till senare i veckan.

Sonen har varit och kollat till gammeldoris under helgen så här är det ganska tomt i kylskåpet ;)


Den här e enna litt roli fòktiskt ;)

               


Blessings <3

 

 



Av blessingsrehab - 9 oktober 2011 12:57


Underbart go smothie med vindruvor, youghurt banan, hallon, en skätt tropisk juice..

Ja, vill ha en mixer!! ;)


Att vara med nära och kära eb hel helg är underbart. Och idag blir det kvalitetstid med mamsen.


Migränen jag vaknade med imorse kunde jag kuva. Det snodde ett par timmar av friden men det tar jag.

Ikväll blir det Kall`sta och jag längtar hem..

Gammeldoris saknar nog sin matte och kan få gå ut och in som vanligt igen...



4 Mos 6:24-26

Herren välsigne dig och bevare dig

Herren låta sitt ansikte lysa över dig

och vara dig nådig.

Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid.


Blessings på Vilodagen...  

Av blessingsrehab - 8 oktober 2011 11:34


Mina vänner solen skiner i Göteborg och jag sitter i ett underbart fint kök och skriver några rader.

Jag är så väl omhändertagen av min systers familj..Ungarna är bara underbara..


Nu till överskriften då da!

Systerdotter vill lära sig sticka och är vänsterhänt hahaha vojne vojne..Det blev en hel del tjöt och frustration tills vi nu har fattat att det här behöver båda hjälp med.

och vad gör man inte i denna tidsålder? Jo man söker på Youtube, thank you thank you..;)


Så nu får jag lära mig först hur man stickar vänsterhänt och min hjärna är ju inställd på rutiner och gamla vanor så detta skall banne mig bli en utmaning :)...


Rappaport från Göteborg idag.


Over and out...


Blessings!

Av blessingsrehab - 7 oktober 2011 10:33


Vaknat efter en ganska häftig resa från värmland till kungälv, borås,-göteborg.

Systerson har lånat ut sin säng till mig och jag är så tacksam..Han är alltid snäll mot mig ;)

Idag:

Träffa mamma :)

Imorgon:

Fira födelsedag i efterskott.

Och hela tiden bara att umgås med nära och kära.


Jag önskar alle en trevlig fredag 


Nu blir jag vi här tills på söndag..Då bär det hem till Kall`sta igen:)



Blessing   

Av blessingsrehab - 6 oktober 2011 07:56


Ojojoj..Va öga e smalt just nu...

Hade svårt att få stängt på hjärnkontoret inatt. För mycket info från skolan. Packning, djuren bla Bla bla bla bla

Det blir att rulla iväg vid 9-tiden från Karlstad..


Skall överaska mor min. Hon vet inte att jag kommer ;).


Men först skall vi kolla bostadsmarknaden i Textilstaden Borås bästisen och jag :)


Ifrån Borås museum..Grant va?

                              


Blessings ,

minglar troligen senare te kvälla..Kram o håll i hatten. De blåser i träa ida :)


Av blessingsrehab - 5 oktober 2011 12:37


Bästaste kompis kom och parkerade hos mig.

Imorgon blir det vidare färd mot västra Götaland..Leta boende efter att Tystnaden nu inte finns tillgänglig längre.


Tösa sjuk.

Första föräldramöte.

Vila, vila vila.

Dock åker en och en annan tvätt in i maskinen under dagen.


Återigen vill jag uttrycka mitt missnöje med att inte kunna lämna kommentarer hos vissa mina kära blooggers.

Men jag är inne och läser hos er varje dag..Pöss på er som märker att Blessans kommentarer fattas.


 En idè jag kanske kan pröva vid nått tillfälle Hehehe...:)


Blessings Blooggers <3 





Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards