Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Jag har sett döden i vitögat.

Av blessingsrehab - 26 oktober 2011 10:10


Det gör mig förbannad och matt.

Men vad sjutton, det är fler än jag som upplevt likadant.

Fortfarande är min ryggrad rak och redo att stå emot ondskan makt.

Min rustning är lite rostig och jag är inte lika snabb i vändningarna som förr.

Jag känner min fiende. Han är farlig.

Jag ger inte upp.

Jag vågar att se. Jag vågar att utmana. Jag vågar att strida.

Så länge jag andas kämpar jag trons Goda Kamp.


 




Blessings Blooggers   



 
 
Geddfish

Geddfish

26 oktober 2011 11:26

Varma varma styrkekramar! Tänker på dig, jättemycket. /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

26 oktober 2011 11:56

Jag finns här och stöttar via cyberspace. Tänker på dig, min fina vän! Stooor kraaam och jättemycket ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

26 oktober 2011 11:59

Styrka - kraft och en jätteKram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
paloma

paloma

26 oktober 2011 12:40

Ja droger är ett helvete och kan ställa till ett helvete för både brukaren och annhöriga! Har varit i båda lägrerna! Är uppvuxen med skiten! hur mår du nu? Hur länge har du varir drtogfri nu? När jag bode i Usa tog jag regelbunet..tyvärr.. men det är över 18 år sedan nu! Dricker gör jag ännu lite då och då, men har aldrig haft problem med det! Däremot vissa droger! Försöker hålla mig i från allt vad det heter nu mera! Vill inte mina barn skall behöva schämas över sin mamma! Styrkekramar till dig nu känns som du behöver det! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehabsrehab

Blessingsrehabsrehab

26 oktober 2011 15:43

Paloma tack för din omsorg. Det är inte jag som har drogproblemen. Det är en anhörig.//Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
optimist

optimist

26 oktober 2011 16:39

Det är alltid jobbigt med dessa droger som hotar att ta över en persons liv. Att vara anhörig och bevittna detta är jobbigt och frustrerande, för det är så lite man kan göra. Har varit i den situationen själv. Det enda som kan hjälpa är bön och att vara närvarande vid behov.
Många kramar till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

26 oktober 2011 20:46

Det är inte lätt att leva nära någon som har ett beroende. Man måste själv vara stark och förmedla hopp å visa att det finns andra möjligheter till ett liv. Jag vet att man även kan bli medberoende, man slutar leva för att någon i familjen håller på med alkohol eller droger. Ljus och styrka till dig och din familj! Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Bling

Bling

27 oktober 2011 06:28

Det är helvetet på jorden :( är man anhörig så är man också maktlös,
men man får tända ett ljus för att få bort mörkret. Råd har du säkert fått hur mycket som helst...men Glöm inte bort dej själv, gör allt som du mår bra av ( det vet du me ;)men fortsätt skapa. Du gör så mycket fint.
Stor Ljuskram

http://savebling.blogspot.com

 
Ingen bild

Love

27 oktober 2011 23:07

Att leva i ett beroende ställer stora krav på den är närstående.
Ibland känner man sig maktlös, utsugen, förtvivlad och ser ingen ljusning.
Rädslan och oron kan man inte bemästra och inte heller kan man leva någon annans liv hur gärna man vill. Jag har också levt med ångesten att något ska hända men tack o lov vände livet och den det gällde tog emot hjälp. Koppla av helt kan jag nog aldrig göra men min tacksamhet och lycka är stor.
När man minst anar rasar allt igen men man får ALDRIG ge upp och det finns någon som ger styrka och hopp. Jag ska tända ett ljus snart och tänka på dig och hoppas du får sova gott i natt.
Du frågade varför jag inte tog emot blod. Det var över 30 år sedan och jag var väldigt påverkad av andra som då styrde mycket av mitt liv. Skulle det bli aktuellt nu så skulle jag inte vägra.
Kram min vän.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards