Alla inlägg under oktober 2011

Av blessingsrehab - 4 oktober 2011 11:11


Det är jag det! ;)


Tack för era beröm, jag växer av bekräftelse. Snart får jag väl inte plats i snigelhuset utan får leta nytt hehe.

Igår när jag kom till kursen, hade någon köpt en fin stor prinsesstårta.

Det var för att fira Hösten! En väldigt bra ide.

 

Jag berättade att jag tyckte måndagar var den bästa dagen för tillfället, så nu är det bestämt att varje måndag skall det firas med något x-tra gott..Lite roligt ;-)


Jag lägger in en par bild på vad jag sysslar med på kursen.

 

Tanken är en tavla i teaterns tecken..

Senare skall en Prima Ballerina broderas i första position på blåa rutan..

 

De e så Skòj att jag nästan svimmer av glädje hehe..

 

Klicka för större bild

  

Oki Vilodag idag..

Igår eftermedda somna jag i min goa Hemnes..

Det kostar på att vara social :)


Blessing alle Blooggers <3

 

 


Av blessingsrehab - 3 oktober 2011 09:10


Tänk att måndagar är inte bluesiga för mig nu för tiden. Jag får gå och göra det jag älskar mest på Bilda.

Det är den bästa dagen på veckan hehe...


Lite rapparport om senaste broderian


Klicka på fotot för större bild.

  och nu har det växt fram till detta. Jag skall jobba lite med den idag. Det finns lite mer att sy innan jag känner mig nöjd.

 Har bestämt att den skall få bli en applikation på en svart kasse som jag har.

  



 Olid doki..Vinke vink..Vi hörs senare..Blessing.

Av blessingsrehab - 2 oktober 2011 14:24


Jo jag gjorde en sådan där "dygna" natt igen.

Satt och sydde och pratade med en vän, helt plötsligt var klockan redan tidigt morgon... Vojne vojne...Jag får skylla mig själv vaknade med rejäl huvudvärk.


En annan sak som stör mig här på bloggen just nu.

Jag kan inte lämna kommentarer på vissa bloggar.

Blandannat Geddan

Simona

Kaisa

Eva.

Fattar inte varför. Men när jag skall skicka iväg kommentaren så försvinner den bara ut i etern?





Amy Winehouse.

   1983-2011

Little girl with a strong and godley woice.

May you rest in peace blessed child.



Blessings



Av blessingsrehab - 1 oktober 2011 11:44

Här jag lagt fyra tygbitar på varandra.

Svart

Mönstrat

Gult och sedan sist, svart botten.


Vad du gör, är att du jobbar fram ett mönster genom att klippa ut formen och sedan viker in en pyttekant som sedan kantsys för hand. Sedan forsätter man till nästa tyg, tills du når bottentyget så att säga.

Det blir ett slags tredimensionell mönster..

Väldigt pilligt och roligt...

Sydamerikansa indianer är jätteduktiga på den här tekniken och skapar fantastiska djurmönster blandannat.


Klicka på bilderna för att se närmare ;)

Detta mösnster har bara blivit av sig självt..Upptäckte snart att det liknar en indiansk mask.

Mycket märkligt hehe..

   

Har migränkänningar..Men det ska la gå det med.

Lilltösa stickar och jag syr...Kompis kommer över och skall sova skavfötter med tösa i natt.


Det var den rappaporten det..


Vinke vink på er från dimmornas stad idag....


Blessings.

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards