Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Politiker värnar ej om sin nästa!

Av blessingsrehab - 28 oktober 2011 10:56


Helvetet är inte över..

Ni kan bara ana vad mycket droger som är i omlopp runt omkring er.

Din närmaste granne som du inte känner kanske är den största dealaren på läkemedel.

Tjejen i kassan kanske rökte en joint innan hon började sitt arbetspass idag.

Det är ingen anklagelse men det är många mer än vad man tror som tex rökar hasch.

Jag vet. Jag känner till flera.

Narkotikaklassad medicin på gatan, kostar mera än vad kokain kostar vänner. Och det finns så mycket i omlopp.

Och upp på det, kan du skaffa hasch, amfetamin,ghb,metamfetamin mm, och inte minst ALKHOL som du faktiskt lagligt kan köpa och dricka hur mycket av som helst.


Detta är ett samhällsproblem.

 

Men bara du inte syns el går på soc. Så är du accepterad. Då får du gärna vara missbrukare.

Är det att tänka på sin nästa?

Nej det är att tänka. Sköt dig själv och skit i andra.

En väldigt kall och cynisk tanke.


                    



Jag har en känsla i mitt hjärta och den blir bara starkare och starkare.

Politiker och annat ohämmat folk vill inte att det skall lösa sig med drog och alkohol problemen. De vill ha en grupp att skylla på. De vill inte ta fram människovärdet och frigöra personer och deras kapacitet .

De vill framhäva sig själva som de viktigaste personerna i världen.

Och ändå är det människor som alla andra.

Med likadana behov världen över.

Äta.

Sova.

Bajsa. kissa.


Varför tillsätts det inte räddningapaket till psykiatrin.

Varför får inte barn och ungdomsverksamhet mer resuser.

Varför får inte skolan den backup som behövs.

Varför kan inte vi, i Sverige ta hand om våra egna utsatta så att de mår bra.

I 90 % av fallen el fler, kan man se att föräldrar tidigt sökt hjälp när signalerna visar på att ett barn inte mår bra.

Eller att de i tonåren prövar och testar droger.

Men sen efter ha gått rundan från Bup till vuxpsyk 10 -15 år efter, kvarstår fortfarande ett problem!

Varför gör det det?

Insatserna har varit för kortsiktiga eller helt korkade. Och en tydlig bild växer fram att det främst beror på BRIST PÅ KUNSKAP.

Och brist på resuser.

De eldsjälar som som driver fram goda insatser jobbar ihjäl sig.

Föräldrarna drar det största lasset och blir till slut utarmade på energi. 


Varför skall vi krypa och be om hjälp för nödställda..Vilken arrogans det visar på!


Jag äcklas över Reinfeldt och Borgs smilande när de åker över till Eutoppmöten och låtsas.

Som att, om dom, inte fanns, då skulle världen vara ett ännu sämre ställe att bo på!


Det gäller lika för de andra länderna, Merkel, Sarkozy, Berlusconi mm mm..Sicken samling.


Ett Arbetarparti som de kallar sig på sin stämma pratar om att vi skall tänka på, varför vi konsumerar!

Och om det är det vi kommer att bli lyckligare av..????? Skall dom säga det. Varför vill de att folk skall ha mera i plånboken för? Jo för att konsumera förstås

Låt er inte luras av dem som snor de andra partiernas grundvalar

Moderaterna är inte för den svagare, de är till för att skapa klyftor och skapa ännu mera konsumtion, tvärtemot om vad de säger i sin nya politik..

Det viktigaste verkar vara nu att rädda europas banker som spekulerat med människors pengar.

Det är inte rättfärdigt.


Deras drev och jakt för arbetslinjen har dödat människor i förtid.

Det finns inget parti som jag har förtroende för. Men om man som jag, lever med sjukdom och barn med funktionshinder så finns det ingen direkt ljusning som jag kan se det, med moderaternas politik.

Det är ett hemskt människofientligt parti, och bygger på att den starkaste skall armbåga sig fram. Och de som då tyvärr inte har det möjligheten eller är förbrukad. Lämnas i rännstenen utan NÅD.


Jag är inte bra på att skriva politiska åsikter med korrekt svenska.

Men jag hoppas detta är begripligt.



Om jag än vandrar i dödskuggans dal,så är han med mig....Psalm 23


Blessing Blooggers..

 

 

 
 
Geddfish

Geddfish

28 oktober 2011 15:47

Starka ord, Bless.
Jag har haft ditt inlägg uppe här på datorn en bra stund och grunnat.
Många sanna ord. Förstår att du är arg och leds över hur intet funkar.
Du skriver duktigt och bra, helt suveränt begripligt.
Varma kramar /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bling

Bling

28 oktober 2011 17:09

Läste ditt inlägg förut..det är jättebra skrivet och du kan visst skriva :)) inga problem att förstå och jag håller fullständigt med. Det är bedrövligt åt vilket håll det går åt med vården och.. ja allt Droger väller in och finns överallt..så det du skriver är viktigt att ta till sig. Det är vanligare än man tror..tyvärr.
Vi får be och hoppas på förändring till ett humanare samhälle
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

28 oktober 2011 18:11

Fullt begripligt - du skriver bättre än du tror! Och jag håller med om vartenda ord du skriver!!! Det går käpprätt åt helskotta i det här inhumana samhället, där folk bara vill göra sig pengar på andras bekostnad, och där man inte bryr sig om att folk ska må bra. Sjukdom finns ju inte ens enligt moderaterna. Revolution!!! säger jag bara. Kram på dig, du kloka!!! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 oktober 2011 22:07

Kikar in med en kvällskram! Ja du, inte lätt i det här samhället inte :( suck... /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

29 oktober 2011 10:01

Bra skrivet och jag håller med dig fullständigt. Droger finns överallt och närmare än man tror.... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Måna

Måna

29 oktober 2011 10:40

Ett inlägg värt att fundera omkring! Bra skrivet!! KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

 
optimist

optimist

29 oktober 2011 11:30

Fullt begripligt, du skriver bra och andemeningen går inte att missta sig på.
Jag håller med dig. Undrar vart åt det barkar?
Synd om alla som drabbas och som inte själva kan ta sig ur sitt missbruk, för det är mycket tufft.
Men det finns hjälp att få.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

29 oktober 2011 13:02

Väldigt bra skrivet! Finns inte så mycket att tillägga för jag håller med dig till 100%. Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
paloma

paloma

29 oktober 2011 16:30

Ord och inga visor det! håller med om att äklas av äckliga Moderat Reinfelt pinochio! och odjuret Borg! Passar bra i en walt disney film! såna narrar som de är! Ush! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 oktober 2011 23:26

Kikar in igen & säger natti natti & fin söndag i morrn! :))
Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards