Alla inlägg den 19 december 2011

Av blessingsrehab - 19 december 2011 08:37


I och för sig kanska töig sådan men ändå! Hahaha

Så vitt så fint så vackert, så dämpande..Jag njuter så länge täcket ligger kvar.


Fått ett stick i armen på vårdcentralen i morse.

Det sticket skulle jag lämnat förra veckan. Men kom jag ihåg det ? Nä!

Jag har ett paper hängandes framför näsan här vid datorn, ser det varje dag..Och ändå..suck

Det betyder att när jag kommer till fru doktor senare idag så får vi inte svar på alla prover..Men det är inget att göra åt.

Så är det att leva med en hjärnskada Gaijs.


Jag har börjat med en ny tavla...Jag kallar den Telefonkladd..

Dom flesta jag känner (kvinnor) pratar en hel del i telefon. Samtidigt sitter man och gör en massa kludd på ett papper brevid utan att lägga så mycket tanke på vad man ritar.

Känner ni igen er?


Så då tänkte jag att det kunde man överföra på fritt broderi!

Så här långt har jag kommit med mitt kludd.

Jag lägger ut bilder på min profilbild då och då under arbetetsgång, Så kan den som har lust, följa med från början till slut.


Dessa kludd är ibland rena konstverken tycker jag..

En del ritar blommor och blad, en del skriver namn de vackraste de kan, en del blandar allt möjligt och omöjligt..

Det är en fröjd för ögat.


Det här har jag överfört till tyg med sytråd....:)

 

 

PS! Inga idèer är dumma Idèer :) när det gäller att skapa.

Blessing önskar er en fridfull dag...  



Skapa flashcards