Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Prövar en ny teknik...

Av blessingsrehab - 1 oktober 2011 11:44

Här jag lagt fyra tygbitar på varandra.

Svart

Mönstrat

Gult och sedan sist, svart botten.


Vad du gör, är att du jobbar fram ett mönster genom att klippa ut formen och sedan viker in en pyttekant som sedan kantsys för hand. Sedan forsätter man till nästa tyg, tills du når bottentyget så att säga.

Det blir ett slags tredimensionell mönster..

Väldigt pilligt och roligt...

Sydamerikansa indianer är jätteduktiga på den här tekniken och skapar fantastiska djurmönster blandannat.


Klicka på bilderna för att se närmare ;)

Detta mösnster har bara blivit av sig självt..Upptäckte snart att det liknar en indiansk mask.

Mycket märkligt hehe..

   

Har migränkänningar..Men det ska la gå det med.

Lilltösa stickar och jag syr...Kompis kommer över och skall sova skavfötter med tösa i natt.


Det var den rappaporten det..


Vinke vink på er från dimmornas stad idag....


Blessings.

 
 
Piedra

Piedra

1 oktober 2011 12:29

Åh, läckert, läckert, läckert! I love it!!! Skulle vilja komma på besök för att se "live" hur du gör. Jag vill också pilla med tyger. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
optimist

optimist

1 oktober 2011 15:53

Du är så duktig. Måste vara roligt att kunna få fram så mycket vackra saker. Att skapa något med sina händer.
Hoppas att migränen lugnar ner sig, för så´nt är jobbigt.
Kram och krya på dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

1 oktober 2011 17:28

Toppenfint! Läckert! Påkommet själv? Wow.
Kramar från sol och dimma här med /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

1 oktober 2011 19:08

Hjärta på dig, men något broderande kommer jag aldrig att få till. :-) ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
paloma

paloma

1 oktober 2011 20:07

Oh hoppas du slipper migrän! Här har varit sommar väder hela dagen! Underbart! HOPPAS KVÄLLEN BLIR BRA! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards