Alla inlägg den 11 september 2011

Av blessingsrehab - 11 september 2011 12:28


Jag fick mig några goa skratt in min ensamhet i tvsòffan.

Hon blandade skòj och allvar på en väldigt känsligt sätt. 

Jo jag gillade föreställningen..den gav eftertanke.


Har ni märkt att Knulla har blivit ett rumsrent ord.

Jag har alltid tyckt att det finns en sting av förnedring i det ordet. Det är rått och saknar helt känsla för sensitivitet och brist på romantik.

Sedan är jag faktiskt väldigt ledsen över att man tycker att det är ok att använda könsord när man skall svära i alla sammanhang..Jag blir så irriterad.

Vuxna människor inom media bara spyr ut förnedrande könsord i krönikor, tv-program Yeas you name it....


Inte konstigt att ens egna ungar har gröna grodor hoppandes ut genom munnen då och då...

Vad tog språket vägen. Det finns massor av ord man kan uttrycka sig på för att bli förstådd i känslomässiga lägen..

Man kan ju vända Fan ryggen, det brukar jag göra hehehe Då blir det Naf!!!!


Jo, ibland finns det fog för att understryka upprördhet eller ilska. Det sticker inte jag stol med att jag själv gör..

Men jag brukar tänka på vad jag säger...


Det finns gånger man har sagt saker. De går inte och ta tillbaka.


Ordspråket taget ur Handbok för livet är bra...

Att tala är silver

Att tiga är Guld.   (Psalm 58)


                                


Blessings denna vilodag...   


Ovido - Quiz & Flashcards