Alla inlägg den 9 september 2011

Av blessingsrehab - 9 september 2011 12:21


Sicken jädra cirkus när man talade om misshandel på barn...

Och denna lärda dam som var så agressiv att hon nog kunde hoppa på dem som inte tyckte som hon hahaha..

Snacka om inre frustation.

Känsligt ämne..

Jag har behövt att ta tag i mina barn för att huvudhuvud taget få kontakt när de har varit Högt och lågt.

Och sedan talade den här Herren som oxå var väldigt upprörd ! Att det fanns ett begrepp som hette holding.

Det kommer ifrån USA och är ett förfärligt sätt att kväva ett utbrott av ett barn.

Jag har själv fått rådet och prövat...

Hekt sjukt.... Föräldern låser järngrepp om barnet och håller om denne tills det ger sig.

Båda är helt slut efteråt och det finns en känslomässig urladdning som heter duga. Bara en kamp som går ut på att lära en unge att lyda och slappna av.

Bullshit, klart att den starkaste vinner.


Jag har prövat många råd och tips Vojne vojne..Men bäst är om man får vara ifred för alla förståsig påare..


Men då till vanlig olydnad och trotsålder mm mm.

Sunt förnuft och ett grabba tag ibland är inte fel alls.

Ett förslag som är bra, är att slå näven i bordet,  bli rejält förbannad och visa det helt enkelt.

Sen om nu bordet skulle vippa över är ju bara en själv till godo hehe.


Tonåringar är ett kapitel för sig själv.

Där står en halvvuxn människa som tror att den kan och vet...

Att ingen fattar något, de försöker manipulera en till max och man känner verkligen den primitiva sidan av hjärnan väckas upp...


Adrenalinet pumpar på båda. Som tur har jag fått tränig i hur man inte ska tappa tålamodet utan bara stå som en fura och bestämd hålla fast för det som man har sagt. (I alla fall till 90%)

Men tänka får man väl göra i alla fall? Det kan väl ingen anmäla mig för.


Jag vill trycka upp den här uppkäftiga individen mot väggen och bara skrika HÅLL KÄften och Lyd!


Helt plötsligt har tonåringen lyckats få handen på handtaget och svichar in på sitt rum och smäller igen dörren 1cm från näsan. 

Man står stint och tittar på en vit dörr. Men det blir i alla fall tyst en stund och inget handgemäng behövdes. Tonåringen var tvungen att inse sina begränsningar och retirera.


Tre har jag fått följa över tonårens dal...De har klarat sig bra. De slår inte andra människor.

One more to Go....


Jag är inte för aga men jag är för diciplin och lite grabbatag.


Sen får de lärda säga vad de vill.

                


Blessing Blooggers...  









.


Ovido - Quiz & Flashcards