Alla inlägg den 23 mars 2012

Av blessingsrehab - 23 mars 2012 11:15


Den underbara våren som jag tycker bäst om.

Dock innebär det krav för mig som inte riktigt orkar. Och Krav är som misshandel för mig. Jag lider av alla Krav som ställs.

Jag längtar så att bli fri ifrån dess boja.


Jag är trött på kommentarer i all välmening som syftar på att jag måste ut i solen och hitta på en massa ting.

Jag har full förståelse för att det spritter i kroppen på folk som är friska. Det är precis det som är meningen med våren.

Att feja undan de gamla torra löven som gömst sig lite här och där. Att städa bort allt grus efter vinters hala och snöiga vägar.

Att bereda för nytt liv och knoppar som snart skall brista. Ge näring till ny jord för att få prunkade fina växter.

Men vi som inte riktigt orkar. Låt oss få njuta av sol och tid utan krav. Hjälp oss att hämta egenkraft genom att inte ställa krav.

Så hjälper vi oss själva med att våga ta det i våran egen takt och så småningom går det lite fortare och kraven minskar.


Det räcker med att jag tittar ut på balkongen.

Där är resterna kvar från förra årets "fina" blommster. Det måste tagas tag i :)...Mmmm mycke MÅSTEN.


Men när det blir en kravlös dag..Då brukar snigeln få fart på musklerna. Väntar villigt på den dagen.


Idag, sömnigt. Jag upplever att  jag helt enkelt sover bort mitt liv för det mesta................ 


Jag laddar för i möra vänner..

Är det någon som har vägarna förbi så ta gärna en tur och få lite själslig spis tillsammans med en go våffelbuffe :)



                 Hantverk och våfflor - Öppet hus Vitalis

                               Hantverksträff

                                  Startdatum: 2012-03-24 11:00
                                  Slutdatum: 2012-03-24 15:00
                                  Ort: Karlstad
                                  Lokal: Aktivitetshuset Vitalis, Lantvärnsg. 10
                                  Hemsida:
                                  Kontakt: britta.stolpe@bilda.nu
                                  Pris:30 kr för våffelbuffé

                                

                              Öppet Hus i skaparverkstan!

                               24 mars kl 11.00-15.00

                             Prova på att tälja i färskträ, göra luffarslöjdssmycke, tova med nål, textilt kollage och decoupage.


                              Dagen kommer även bjuda på en utställning med temat Redesign.

                             För 30 kr får du dessutom avnjuta en fantastisk våffelbuffé!

                             Svårt att hitta hit? Klicka här för karta!



Blessing skickar kramar med varmare vindar

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards