Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Sol ute!

Av blessingsrehab - 13 september 2012 11:20


Kallt inne. Ingen förändring på elementen trots kalla nätter.

Jag sitter i alla fall och smuttar på mitt varma lingon/granatäppelte med riven ingerfära.

Igår hade lust att åka till Ikea  och bara titta på deras nya tyger och få lite inspiration.

Men så kom jag på hur tunn plånboken är så jag la ner det. Får åka i slutet av månaden när pengarna ligger insatta på kontot. Nån lite styvbit kan man nog hitta :)


Mitt handarbete ligger nästan helt nere. Jag har ingen inspiration att ta tag i det. Jag har massor av idéer och vill, men jag kommer inte längre än till tanken. Det är precis om det fnns en osynlig vägg emellan mig och mitt handarbete för tillfället.


Därför är jag glad att jag orkar att höra på spännande och bra böcker i cd-spelaren. Det gör mig levande och får timmarna att gå.

Ibland tänker jag att jag sitter på isoleringen i något fängelse. Det behövs inga lås, för patienten orkar ändå inte ta sig några längre sträckor förren hon behöver ta sig tillbaka och få skydd.


Tack o lov har jag kinesen som sällskap och den mest lojala vovve. Och inte att förglömma min Doris som numera har kommit i klimateriet tror jag, hon jamar för allt. Inte visste jag att hon kunde skrika så högt när hon vill ha uppmärksamhet haha..


Mina vänner nu skall jag mingla lite och fördriva tid. Sen blir det slutet av Majgull Axelssons bok. Is och vatten. Vatten och is.


                


Blessings Blooggers ;)      The Lord is my Shepard

 
 
GeddFish

GeddFish

13 september 2012 12:54

Man har olika tider med allt. Just nu läser jag inte så mycket, bara spanar efter nya böcker ifall.
Och sticket, de blir hipp som happ.
Vad gör jag då? Ute och ränner......
Kram med värme till dig, i min lägenhet är det kallt kvällstid, urra b. ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

13 september 2012 14:13

Kalla element är det här också, fy vad jag hatar att frysa... Handdukarna torkar knappt... Jag läser ingenting nu och du vet varför!!! :-) Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

13 september 2012 15:50

Jag har plockat fram mitt dubbla täcke, för här är inte heller någon värme på nätterna. Inatt sov Vännen och hans vovvar här, och då fungerar vovvarna alldeles utmärkt som varmvattensflaskor, men nu ikväll blir det nog kallt att gå och lägga sig. Fattar inte varför man inte kan få lite värme i elementen. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 september 2012 22:17

Jag älskar att rota runt i IKEAS stuvbitslåda, fast nu var det länge sedan, hoppas dom har den glädje "byttan" kvar på affärerna? gösses vilka fynd jag gjorde för några ynka kronor ;)
Skönt man får bestämma själv om värmen, hua för kalla hus & lägenheter :(
Hollywood fruarna är ju bara för underhållande, särskilt "Gunilla" fniss.. ;)
Tusen Tack för dina varma komentarer inne hos mej♥ Tack Tack Tack♥
Krama dina fina 4 benta & sov så gott!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

14 september 2012 09:08

:))) isoleringen, du har humor. Det går upp och ner med inspiration, men det är roligt att kika på ( går fint på nätet ) vad som kommer både med kläder, gardiner eller vad det kan vara. Hittade en grön parkas på secondhand för 99:- inte mycket använd, tacksam.
Kram ♥

http://savebling.blogspot.com

 
paloma

paloma

14 september 2012 14:25

Hahaha! Vilken kul bild!;) Så känner jag mig fryser som attans ligger med 2 täcken på natten!
Tom plånbok här med:( Man blir så ledsen att man aldrig har råd med något nu för tiden:(
kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards