Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Aj ajajaj va ont det gör...

Av blessingsrehab - 29 februari 2012 09:48

När migrän och frossavärk sätter igång bara så där out of the blue! Det är så hemskt , usch så hemskt och det gör så ont, så ont. Ni som har fibromyalgi kan känna igen er. 

Man tror man skall frysa ihäl där under 3 täcken, fullt påklädd, att hacka tänder är heller inget trevligt..


Man får tvinga sig upp och leta reda på medicament och ta det snabbt som attan.

Det är då man önskar att man haft en Hubot som skulle kunna stoppa om en när man ligger där och huttrar .

Och i samma veva hör jag hunden spy  nästan vid örat på mig, jag vet vad han gjort. Han hade tjuvkäkat på kattens mat :), det tål inte den där lille kinses mage se.

Jag brydde mig inte då, jag var bara inriktad på att lugna kramperna och få somna om.

Till slut så lugnade det hela ner sig och jag gick in i dvalan igen..


Hade en telefontid mitt i eländet med..

Bilda får vänta tills nästa vecka "snyft"


Vaknade att jag badade i svett..Jo så är det för en klimaterikäring. Där går värmen av och på hela tiden utan att en enda reparatör kan hitta felen. Dag ut och dag in. Månad efter månad.

Men nu är jag i alla fall nästan människa igen och får hålla mig lugn idag..

Det har helt enkelt blivit för mycket för mig de sista två veckorna..



Kinesen möter okänd katt för honom hos storson!

Kolla vilket kroppsspråk hehe.

Nej det hände inget, de är snälla båda två. Men ser kinesen Katt Okänd ute och jag inte lyckas se det i tid. Då blir det racet alltså.

Det är bara jaga som han vill. Sen lommar han tillbaka eftersom han vet att gjort fel :)


Thanks for reading, Bless You   

 
 
Piedra

Piedra

29 februari 2012 10:26

Migrän är ju jobbigt i sig, och det är klimakteriesvettningarna också. Jag har fel på temperaturregleringen p g a fibromyalgin också, så det finns nästan ingen temperatur som inte är antingen för kall eller för varm för mig. Det har nog varit för mycket för mig också på sista tiden. Det blev knappt 4 timmars sömn inatt bara. Vi får hoppas på bättre tider! Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

29 februari 2012 11:00

Jag känner igen det där med att frysa och bli varm om vartannat, men jag är ju inte i klimakteriet! Men brrrrr iaf!
Vilket fräckt kort på hund o katt, det är ju så där dom uppför sig ibland, haha!
Idag försöker jag hela mig, vet inte hur, men måste. Ska ut snart. Ett måste.
Skottdagskramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
RackarTuss

RackarTuss

29 februari 2012 16:04

Här kommer jag med både värmedyna och kylpåse - använd vid behov!

Dax för mig och dilemmat att gå vidare bland bloggar.

http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.com

 
Bling

Bling

29 februari 2012 17:16

Kryapådejkram ♥

http://savebling.blogspot.com

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

29 februari 2012 20:35

Hoppas migränen försvinner fort. De är hemskt att ha. Jag äter blodtrycks medicin mot de varje dag så jag har de inte lika ofta som jag hade förr.
Kanske kunde vara nåt för dig ?
Krya på dig. Ha en mysig kväll kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

29 februari 2012 22:12

Krya på dig! Det är inte kul med Migrän eller huvudvärk överhuvudtaget. Har ont jag med idag å har haft det precis hela dagen... Känns som huvudet ska lossna typ... Kram!

http://pågottochont:blogspot.com

 
paloma

paloma

29 februari 2012 22:55

Hehehe:=) kattens ögon! Tur det gick bra! Hadde en tax som jämnt ville jaga katter! Man kunde bli tokig på henne!
Jobbigt med migrän! Lider med dig! Krya på dig! KRAMEN

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 februari 2012 23:15

Så förfärligt med migrän! arma krake♥
Skickar syber "styrka" toppad med "kramar" i mängder♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Skapa flashcards