Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Var på loppis igår..

Av blessingsrehab - 26 februari 2012 10:57


Ja o lilltösa var tvungna att andas lite utanförsväder..

Vi kom sent så det var inte så mycket folk och det blev jag väldigt lycklig för.

Vi gjorde några fynd blandannat dessa fyra dukar för 15 kr.

Jag kunde absolut inte motstå dessa ljuvliga blommor och svanar som påminner mig om min barndom.

Det såg man ofta hemma hos damer , med speglar i mitten med en glasvas el nögen miniatyr av glas i mitten.

Är det någon som kommer ihåg?

Jag tänkte jag skulle stärka dess i något socker lag.

Duken med blommorna kommer att få sin  plats i köket..Eftersom jag inte har råd att köpa färska blommor så ofta så är bli den så fin med sina läckra blomfärger..

Svanarna vet jag inte riktig vad jag skall göra med hahaha..men de kan nog få en plats på balkongen där brukar det vara lite blandad kompott när värmen kommer..

Ja, just det kanske vore roligt att se vad jag talar om, glömde jämt att lägga upp bilderna ju. :)


 

 

   


**************************************************
**


I det ögonblick du vänder dig bort från dig själv

och tar emot hans närhet

blir du förenad med honom

som en gren i ett träd..

(Ylva Eggerhorn)


Blessings önskar er en Fridfull dag....<3



 
 
Bling

Bling

26 februari 2012 12:28

Tack för din fina kommentar igår ♥♥♥ jag kråmade mej ihop med katten hi hi. Saknar någon som kan spela ibland, det var så skôj på den tiden jag sjöng i band. Det blir mycket prat och kreativitet på ett annat sätt när man är fler.
Minnen ja :) jag har en duk någonstans som T.s farmor virkade, och det ska ju vara nån slags stärkelse för att få upp dom ( detta är en vetenskap för mej :O kanske därför den inte är framme, det är ju vackert.
Ha en bra Söndag
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

26 februari 2012 13:08

Javisst minns jag! Svanarna är superläckra!!! Har lånat en bok på biblan som heter "Textil återvinning" med lite tips om vad man kan sy av gamla handdukar och dukar t ex, så jag tänkte också börja gå på loppis. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Måna

Måna

26 februari 2012 15:26

Svanarna är för mig obegripligt hur man får till. Men jag minns dem hos mormor. KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

26 februari 2012 17:35

Ja, tänk vad dom handarbetade förr i smått smått. Jag har allt virkat en del, jag med, och broderat stora tavlor med 54 färger o liknande. Men inte NU. Nu har jag slängt ut en massa garner på en säng och kollar om det går att göra någe mä´et. Eller får det vara.
Den duken med blommor på, den var fiiin.
Söndagskramen får du här♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

26 februari 2012 19:19

Mamma brukade virka liknande de svanar du fyndade. Femton kr för både svanarna och dukarna var ett riktigt fynd...Kram

http://pågottochont:blogspot.com

 
RackarTuss

RackarTuss

26 februari 2012 19:19

Hej!
Nej, sånt minns jag inte men jag har för mig att mamma hade några virkade dukar.

http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

26 februari 2012 19:23

Svanarna använde jag till att kasta ringar på, hi hi hi... Kram, kram

http://andestyrka.blogspot.com

 
Sally

Sally

28 februari 2012 14:33

Asfint ju!
Försökte mig på såntdär en gång, det funkade inte. Alls.

http://keyboardsmash.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Skapa flashcards