Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Lördag gaijs..

Av blessingsrehab - 9 juli 2011 11:03


Sitter här och skriver, och vet jag inte vad jag skall skriva om.

Det är väl vad vi alla råkar ut för som bloggar dagligen.


Det händer inget intressant för tillfället.

Jag går här och plockar. Skall nog ta och sy kuddöverdrag av en gammel gardin tror jag.

Men orkar jag ta upp symaskinen? :)


Ja, så går jag på.

Förhandlar med mina känslor. Äh, skärp dig nu. Sätt igång för sjuttan. Tiden går ju bara annars te ingen nytta!!


Jag pratade med en vän sedan 30 år igår. Han har det väldigt ensamt..

Jag frågade som man gör..--Vad skall du göra i helgen?

Han svarade...--Det är Helgkoma som gäller!!


Jag såg det visuella med Helgkoma och är man en snigel som jag kan man skratta gott åt detta.

Fast egentligen ligger det en stor ångest för många som känner sig riktigt ensamma.

Ensamhet och isolering är nog det vidrigaste en människa kan utsättas för under långa perioder om det nu inte är själv-valt.


                  


Blessings vänner  


 
 
Simona

Simona

9 juli 2011 14:04

Det är så varmt idag så att man nästan smälter bort i all värme. Det är inte roligt att alltid vara ensam eller sitta ensammen isolerad i sitt hem eller dylikt. Jag fruktar att det blir så (ofrivilligt) för mig när barnen flyttar ut :(

Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Bling

Bling

9 juli 2011 14:20

Ibland vet man inte vad man ska skriva ..bara att man vill läsa :) oavsett vad som skrivs.
Ensamhet kan vara vidrigt..när man inte valt det själv. Jag tackar gud för att jag har intressen och kan sysselsätta mig, tyg och färger är stimulerande..får väl se vad det blir med mina ideer om tygera :D
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

9 juli 2011 17:24

Att absolut inte ha något att skriva om men ändå plita ner några rader kan kännas bra, kanske kommer man på något att skriva under tiden, he he he... Kram på dig! ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

9 juli 2011 17:32

Ja, isoleringsstraff är nog det bland det värsta man kan utsätta en människa för. Annat är det när man som jag tcker om och behöver ensamheten. Så för mig betyder helgkoma något helt annat; jag ser mer framför mig en helg när pojkarna är hos sin pappa och jag äntligen är ensam här, lägger mig på sängen och bara råslappar. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
mamsi

mamsi

9 juli 2011 20:36

...att vara ensam trots tvåsamhet..
Det gör hopplöst ont...

Kram

http://mamsi.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards