Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Solrosor på gång...

Av blessingsrehab - 5 juli 2011 10:44


Jag har fortsatt mata småfåglarna med solrosfrö. Även om det säkert finns gott om mat till dem ute i markerna.

En anledning var faktiskt att vi hade en hackspett som gillade nötterna i våras och som kom på besök varje dag.

De är så vackra tycker jag. Och samtidigt är det lite mysigt att sitta inkognito i vardagsrummet och se fåglar av olika arter som kommer för att ta sig en titt eller äta.


För ett tag sen, när jag skulle vattna blommorna i blomlådan upptäckte jag små plantor.

Ibland flyger det fröer från skogen och lyckas slå rot i jorden.

Men detta var annorlunda. Och så upptäckte jag att det satt ett skall på topp!

Det var ett solrosfrö som kommit ner i jorden.

Och inte bara ett utan flera stycken hade börjat växa :)..


Det är småfåglarnas förtjänst det hehe..

Jag tänkte att jag skulle plantera om, men de får forsätta att växa där de står.


Mest spännande är att se vad det blir för sort. Därför att dessa är solrosfrö till fåglar i en säck..

Ser ni fågelmataren till höger?

Grönt e skönt :)


Bye the way..

Jag har grannar som skall få sitt tredje barn på fredag.

De vet redan vad det skall bli!

Att vänta på något gott väntar aldrig för länge sägs det. Och jag  som är så nyfiken på mina solrosor. 

Det tar bort lite av euforin och magin att veta vad det skall bli i förväg  eller vad tycker ni.


Den där första frågan man ställer när babyn har kommit.

Vad blev det för någonting?

Mmm vilken lycka.


Blessing älskar väderleken    Flå`t alla soldyrkare ;)


 
 
Piedra

Piedra

5 juli 2011 11:59

Vad härligt med både grönskan och fåglarna så nära in på knuten! ♫ Det är så'nt man blir glad av. ☺ Här i området är det förbjudet att mata fåglarna tyvärr. Så det enda vi ser här är skator och koltrastar. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

5 juli 2011 12:18

Hej hej är tvungen kika in här också... brått snart kommer tysklandsgäster. Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

5 juli 2011 13:20

Vad spännande när du får se hur solrosorna ser ut när de slår ut. Stora blir de så håller de sig uppe i blomlådan eller? Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

5 juli 2011 14:17

Det var tur att det var solrosor och inget annat. Min väninnas föräldrar som bor i småland fick plötsligen mycket märkliga plantor på tomten, en dag stod en polisman och ringde på och sade: Din tomt är full av marjuana (kan inte stava till det) Det visade dig att det kommit från fåglarna. Alla plantor ryktes bort och förstördes. Så visst kan fågelfrön komma med både det ena och det andra... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Buttons

Buttons

5 juli 2011 16:06

jag gillar solrosor, men blomman hamnar kanske hos grannen ovan dig ?
allt väl puss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
mamsi

mamsi

5 juli 2011 18:45

Egen fågelmatsodling! Inte illa.Det kommer fåglarna att gilla :)))

Kram på dej och bless

http://mamsi.bloggplatsen.se

 
Måna

Måna

5 juli 2011 20:05

jag fick erbjudande om att få veta, tackade NEJ men det slank ur doktorns mun. DÅ blev jag väldigt besviken, som att kika i ett inslaget julpaket alldeles för tidigt. Jag odlar oxå solrosor som fåglarna sen får äta av i vinter. På med gödning så kommer de att växa en meter till :)) Det blir fint det KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

 
Love

Love

6 juli 2011 00:42

Hejsan!
Först vill jag tacka för kommentaren hos mig.
Skulle ha skrivit tidigare men datorn har varit kaputt och just nu får jaag vara glad att den har sin ljusa stund. Den verkar leva sitt eget liv och lyder inte. Tacka vet jag hunden han gör i alla fall som jag säger (nästan) även han måste ju få ha lite egen vilja. Vad har du för hund?
Det har varit jättetrevligt att läsa här och jag blev vansinnigt avundsjuk på din soffa. Det kallas habegär så nu ska jag börja spara. Skulle passa i vårt kök som är stort och just nu håller jag på att måla den mörka panelen vit.
Du är duktig som ger dig på att sätta ihop den.
Det är som att lägga pussel men när det är klart blir det prima. Good luck!
Kommer så gärna tillbaka och får jag lägga in dig bland mina bloggvänner?
Sov gott klockan är mitt i natta så det gör du nog.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards