Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Jag blev utvald till KattMorska :)

Av blessingsrehab - 6 januari 2013 09:57


Igår kände jag på mig att det var dags för Doris.

Hon var ovanligt nära och ville ha taktil massages på mage och länd :).

Så fort jag slutade, puffa hon på mig eller mjaua ljudligt tills  jag forsatte igen. Hon följde mig vart jag än gick och vankade av och an. T.om kines tycket det var påträngande. De rök faktiskt ihop en sväng vojne vojne.


Hur som helst så måste ju öga blunda och jag tänkte att vi får la se vad som händer under natta här.


Jag la henne i garderoben och det accepterade damen. Sen la jag mig själv i sänga helt slut.

Jag vaknade över att någon puffade under täcket och att Doris ville lägga sig emellan mina knän, hon brukar göra det ganska ofta.

Kliar jag henne inte så går hon igen :).

Trött var jag och sömndrucken..Jag lät henne ligga men så kände jag att hon spände sig i kroppen av och an,..Det gick inte, hon kan inte föda där!


Kolla kl runt 4:a snåret på möra. Jag la tillbaka henne i garderoben och tog en madrass och la mig brevid och masserade katta på magen..Som hon njöt..

Men det hände inget på en timme och jag längtade tillbaka till sömnens sötma.

Kröp tillbaka mellan mina lakan och somna nog bums.


Vaknade ca 2 tim senare med en katt som krystade vid mitt lår..Lyfte på täcket och där låg en liten mörk svagt randig unge hehehe..

Sicken envis Doris va! Hon hade bestämt sig för att föda hos mig..


Ja, jag blev ju enna tagen på sängen så att säga och blev ju livrädd för att tyngden från mig skulle platta till snuttet.

Så jag fick helt enkelt samla ihop lakanen under henne där hon låg för jag visste inte om det skulle komma fler..Det blir ganska söligt efter en förlossning..

Och där satt jag och kinesen och väntade och väntade..Men det verkade som det var färdigt.


Positivt var att jag fick bytt sängkläder hehe orkade ju inte det igår...

Ja mina vänner nu har jag lagt mor och unge i garderoben igen och jag hoppas de stannar där. Troligtvis blir det bara en liten. Det har gått för många timmar nu.

Men det är perfekt. Jag ville ha en avkomma av min gamla Doran.


Sleten efter natten skall nog gå och knyta mig en stund..

Här är lite bilder på undret..Kommer mera.


Födslovärkar i garderoben..


Taktil Kattmassage ;)

 

Precis nykommen till världen ♥

 


Putsning och tvättning är mammor bra på.

 


Jaha hade redan lagt ut bloogen och nu måste jag göra ett tillägg hahaha..En ytterliggare snutt har kommit till världen, navelsträngen var fortfarande kvar..Vi får la se hur många det blir innan dagen är slut ..PUSS på ER nykomlingar♥


Jag får väl ta lite tydligare bilder senare.

   


Blessings Blooggers ♥


 
 
Kaisa

Kaisa

6 januari 2013 10:52

Vilket uppvaknande till en nyfödd kattunge. Det måste ha varit häftigt.... Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Bling

Bling

6 januari 2013 11:05

Du skriver så bra, och så gulliga bilder :)))
Stor Vilokram till dej och Doris ♥♥♥

http://savebling.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

6 januari 2013 14:28

Men åh! Det måste kännas nästan heligt att få vara med på en förlossning. Så söta!!! Åh, skulle allt vilja ha en lite kisse jag med. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

6 januari 2013 14:42

Grattis till Doris som blivit mamma och Grattis till dig med som fått tillökning i familjen ☺☺☺ Januarikram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
sara

sara

6 januari 2013 15:57

Åhh grattis!! Vilka sötnosar! Kram

http://sarastankar.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

6 januari 2013 16:40

Jättespännade.. så stort grattis!!! London kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 januari 2013 22:08

Då kan du titulera dej "Barnmorksa" nu då!! :)))
Grattis till dom små & mamma att det gick så bra♥

Kramelikram på er♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

7 januari 2013 00:26

Oh vad mysigt! Tänk hon sökte sig till dig och ville du skulle vara delaktig på förlossningen..Trodde först det kom en unge bara.. det fick min katt en gång en liten unge hennes första den behöll vi.. lilla selonge...men vad roligt det blev 2. eller har det kommit fler?
GRATTIS TILL DIG OCH Doris! Vad vackra de var.. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

7 januari 2013 07:02

DET tycker jag var en värdig födsel. Att du fick agera kattmorska, va? Härligt!
Oh, dessa gulliga små...... blir alldeles sjuk, men jag kan ju inte ha några husdjur =(
Har dock haft lånehundar några dagar. Men - hu vad mycket hundhår jag fick på mig!
God måndagskram och ta hand om de små och dess mamma! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

7 januari 2013 11:22

Skulle kunna tro det var vår katt som låg där, väldigt likt faktiskt :) Mysig och fin blogg du har!

http://friattleva.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards