Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

I ett skimmer av lögn...

Av blessingsrehab - 13 juli 2012 13:18

Förklär sig ondskan till ljusets ängel.

De flesta klarar inte utmaningen..


                                       



Ibland kan det sluta så här.

De flesta av oss har minnen där vi kan berätta vad som hänt oss själva under för mycket berusning, eller tala om den el den som ballade ur vid festen eller grillpartyt el middagen eller..................

Listan kan göras lång.

Reklamen för vin blinkar till ganska ofta när vi sitter och tittar på tv:n. Den förfinas mer och mer för att tilltala våra sinnen.

Alkohol är den mest farliga LAGLIGA drog som vi "unnar" oss här i sverige.

Jag är inte absolutist, men jag dricker heller inte.

Jag tänker på barnen.




                                     


Blessings alla som kämpar med alkohol och droger.♥ 


 
 
Piedra

Piedra

13 juli 2012 14:22

Det är så sant det du skriver! Det är en laglig men ack så farlig drog. Den förstår så många liv och borde inte få finnas, enligt mig. Jag är absolutist och helnykterist sedan många år tillbaka. Stor kram för att du tar upp det här! Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

13 juli 2012 21:05

Det är väl så att en form av droger alltid har funnits hos människorna.
Det gäller att kunna hantera detta.
Har man svårt är det bästa att avstå helt, kanske.
Jag är lite finsmakare . kan tycka ett glas rött kan vara gott till maten, men inte i barns sällskap.
Det är jättebra att du tar upp detta! Kram<3

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
paloma

paloma

13 juli 2012 21:05

Oh vad jag känner mig skyldig nu!:( Jag tar mig faktiskt ett glas vin nu! Men jag är barnledig! Och jag dricker så sällan! Jag tänker med på barnen, är ju själv uppvuxen med en far som knarkade och mor som e tabblett missbrukare!
jag e inte nykterist...Men dricker typ 3ggr om året!
KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

13 juli 2012 22:52

Kära vänner! Bloggen är inte skriven för att anklaga någon. Men visst är detta ett samhällsproblem ♥

http://Blessingsrehabbloggplatsen.se

 
Ingen bild

Simona

14 juli 2012 23:17

Vad som är skrämmande är ju att lärarna på sonens skola uppmuntrar å säger till eleverna som exempel att en lättöl är ju inte så farligt. Det kan man dricka.... Jo visst svarar sonen till lärarna å säger sedan till dem att en lättöl är ändå en lättöl å det börjar alltid med en lättöl för nybörjare å så blir det starkare å starkare allt eftersom tiden går... Alkohol som alkohol, det är farligt att förtära vilken styrka det än månde vara på alkoholen... Och varför ska ni som är vuxna å dessutom vara lärare uppmuntra oss elever att börja dricka å säga att det inte gör någonting ? Lärarna hade ingenting att komma med- de kunde inte svara sonen...
Nog är det de vuxna som många gånger uppmuntrar sin, sina tonåringar att smaka på sprit å sen kommer kompistrycket oxå å förstör typ... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards