Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

BlötNisse i farta igen ;(

Av blessingsrehab - 2 januari 2012 08:51


Fy sjuttan va trökit alltså..


Men men..Man får ta paraflaxet som jag gjorde imorse när jag tidigt var på labb och lämnade in ytterligare komplitterande prover.


Idag börjar mitt nya år på Bilda.

Jajamensan..Skall bli kul att träffa fòlket igen :)


Dagens tankeställare!

Jag älskar skor! Om jag vore en känd person skulle jag säkert kunna sälja dessa som en ny "fluga" för någon säsong kansk till Lady Gagas kolletion eller nòe ;)

Men den här mannen,Nog så uppfinnigsrik ändå, har inga sköna fotriktiga skor att ta på sig.

Varför då kan man fråga sig?

Jag tror inte att han har råd. Och i mina garderober och lite här och var ligger det mer skor än jag hinner använda mig av!



                     



Vi ses la senare blooggers..Hej svejs i regnet   



 
 
Geddfish

Geddfish

2 januari 2012 09:51

Synd om den mannen... Jag har inte så många skor längre, för jag måste ha hålfotsinlägg och mina fötter passar inte in i högklackade dojor!
Shit, världsligt.
Värre med hälsan, en svag människa.
Så kul att du längtar till Bilda, men jag kan förstå dig.
Gode Gud, orkar inte skriva. Kramkram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bling

Bling

2 januari 2012 09:57

Hej
Håller med om att det blöta är sååå tråkigt,var ju lite frost på Nyårsafton och sol..men det var den dan bara
Har inte så mycket skor, men visst.. det kunde vara bättre fördelat. Följer påfågeln i hörnet..vackert.
Ha så gott på Bilda..härligt att du trivs.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

2 januari 2012 10:04

I Peru gör de skor av gamla bildäck. Nöden är uppfinningarnas moder, heter det, men nog kunde vi från västerlandet skänka bort åtminstone en del av de skor vi inte använder. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

2 januari 2012 10:40

Såg Piedras kommentar, att göra skor på bildäck måste väl vara en bra idé..... Stor Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
optimist

optimist

2 januari 2012 11:06

Synd om den mannen och många andra som inte har råd till det som vi anser som självklart.
Regn är det här också, tänk, bara tänk om det kom ner som snö istället, så vackert det skulle bli och inget paraply behövdes.
Kram till dig och ha det bra.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

2 januari 2012 14:26

Den mannen skulle nog ha svårt att gå i riktiga rejäla skor. Då han inte är van vid sådant lyx. Uppfinningsrik måste han med flera säkert vara som är och bor i ett fattigt land. Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
kickssons

kickssons

2 januari 2012 16:09

Go' fortsättning på 2012. Utanför de flesta skomakarna här finns det nu påsar man kan slänga sina skor man inte längre använder, sedan skickas de till länder som behöver dem. Idag har vi solsken här. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

2 januari 2012 16:28

Bra ide att kunna skänka sina skor man inte använder till dom som verkligen behöver. Själv har jag bara några som slits till knappt sulan finns kvar. Annat var det förr men nu är ben o fötter skruttiga och vill ha dom gamla ingågna.
Vädret är pest men efter regn kommer solsken och vi är en dag närmre våren.
Så kul för dig att ha Blida träffa kompisar och få skratta.
Jag har satt på en skiva med countrymusik för att pigga upp mig lite. Musig är läkande och det finns för alla sinnesstämningar.
Ha det så bra och var rädd om dig.
Kram
Love.

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

2 januari 2012 22:29

Jag har aldrig haft många skor. Har heller aldrig haft kläder i överflöd.. De jag har haft har jag verkligen slitit ut innan jag har köpt nytt.
Så här används allt flitigt.
Ha de gott i regnet. S K I T väder.

Dröm sött kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards