Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Redan en dag in på nya veckan..

Av blessingsrehab - 9 augusti 2011 10:00


Mörkret fick vika sig även denna gång över ljuset..

Logiken och förvirringen bytte plats. Men det var en kamp utan dess like.


Jag tackar Gud för att jag har mitt förstånd kvar..

Många gånger har jag varit så förbi av trötthet rent psykiskt att jag bara vill lägga mig ner och vara nöjd med det, att inte behöva vakna mer skulle vara en befrielse.


Nej, jag vill absolut inte dö, jag älskar livet. Jag har inga självmordstankar tvärtom jag kan planera framåt.

Men när det gungar i familjen och saker och ting inte fungerar med mina pojkar.

Då har jag ingen sköld mot detta längre.

Jag har levat under extrem stress och press alldeles för många år.

Det uppslukar mig och jag blir fälld som en fura av mörker och overklig trötthet, utan att för den skull kunna somna.


Därför tackar jag Gud att jag är kvar med fötterna på jorden och med en förmåga att fortfarande kunna vända förvirring mot logiskt tänkande med mitt förstånd i behåll.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::




::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


:::::::::::::::::


Snigel gjorde stan i går :)

Jag fick möjligheten att åka hemifrån utan att ha någon bestämd tid att passa för mat och hund och allt annat jordiskt på hemmafronten.


Jag skulle klacka ett par skor som som legat i 3 år helt i onödan.

Hämta medicin.

Gå till Panduro. (kulkul..)

Gå till Åhlens...2 år sen sist..De har tyger :)

Till Myrorna för att hitta vitt porslin el dyligt. Jag skall pröva decolpage med servetter.


KLICKA PÅ LÄNKEN --> http://www.hobbyman.se/decopatch-decoupage-en-rolig-hobby-med-fa-begransningar/


Jag åkte vid 12 tiden och var hemma vid 16-tiden..

Allt gick väldigt långsamt, men det var så jag hade bestämt.


Väl hemma kraschade jag på soffan och tänkte..I did it! But..nu dröjer allt länge innan det blir stan igen..


Det värsta med stan är all hög musik i varenda affär. Jag blir tokig!!!!


Hittade denna ljuvliga tygbit..

Tyget kostade 99:- m..Jag köpte en meter, hade egentligen inte råd, ville haft 4 m.

Nä, idag ångrar jag mig inte hehe..Men igår vart det lite köpångest faktiskt.

 

 

Blessing Blooggers.....


 
 
Piedra

Piedra

9 augusti 2011 13:05

Usch min vän, jag vet hur hemskt det är när man trillar ner i mörkret. Du är duktig som hittat ljuset igen. Och fantastiskt att din skaparlust är kvar. Ibland tror jag att den är räddningen. Jättevackert tyg! Jag är väldigt sugen på tyger, garn och sån't nu. Det kliar i fingrarna, men jag har varken tid, ork eller pengar. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

9 augusti 2011 14:47

Jag får lov att säga det, att det är mycket intressant och lärorikt att läsa om era/mina bästa vänners/ uttryck och beskrivningar över hur vardagen kan vara för den som är orkeslös och modlös, hur det ändå poppar upp Livsglädje därifrån djupet och så simmar man vidare...
Jag är så glad i er, kära bloggerskor!
Och vi kvinnor stöttar varann!
Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
optimist

optimist

9 augusti 2011 16:45

Du kämpar med motgångar och jobbiga mörker och kommer framåt och uppåt mot ljuset igen. Det finns någon som hjälper hur det än är och hur hopplöst det än verkar, det är en stor tröst, då man orkar tänka logiskt igen.
Usch för dessa affärer som har hög musik på så man knappt hör vad man själv tänker, det är otroligt jobbigt, tycker jag också. Förstår inte hur någon kan trivas med detta "oljud", som stör hela tiden.
Sköt om dig. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

10 augusti 2011 06:35

Detta att vara så mentalt trött att man inte orkar sig upp ens en gång ur sängen utan bara vill ligga kvar å aldrig mera vakna igen känner jag igen allt för väl... Hua! Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Bling

Bling

10 augusti 2011 10:58

Fy när man känner så, man blir skör och klarar inte så mycket när man levt under press så lång tid, men du är duktigt på att hitta ljuset och det är jag glad över. Jag kikade på ...namn ..hmm ja den där servetten :) ..det var faktiskt fräckt, tyget var vackert också. Ljud i affärer ..blir också trött, och nu har jag börjat reta mej på tv.n när dom ska prata i program vad det nu är, så ska det vara med bakgrundsmusik..uhhh blir galen på detta. Har märkt att det är ju nästan aldrig tyst...vid prat..kanske nyheterna då :)
Kram

http://savebling.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards