Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Sola skiner och fòglera kvittrer ...

Av blessingsrehab - 4 juni 2011 10:41


Stortösa kom igår och det blev ett kärt återseende.

Hon vill ha mamis mat. Ja men vad vill du ha da?. Jag tänkte på att hon längtade mer efter husmanskost.

Nej, sa hon. Ja längtar så efter hemlagad mat att jag egentligen inte vet vad jag längtar efter flera veckor av snabbmat.


Potatismos har hon alltså beställt, sen får det väl se vad det lider. :)


Hot, hot,hot idag med..Jag vet att många njuter, speciellt båtfolket har la de härlans gött, med fläkt i vinden.

Jag har förberett med små fläktar,så då överlever jag nog i alla fall :)

Den här var lite söt :)

        

Den skulle ha passat här vid min datahörna. Jag har en annan här som är klumpig och nästan inte får plats.


Okidoki. Det är i alla fall gott att sola skiner. Fòlk blir mer glae än i allmänhet, nordfòlk som vi ä!


Nu blire frukost och lite broderitid..jag är helt inne i me nål å trå..

                                     

Suddigt igen men va naf..Kameran behöver nog nya glasÓga som me tror ja visst.


Be blessed preciuos people..    

  



 
 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

4 juni 2011 12:13

Och tänk mina killar som inte äter potatismos - som är så gott. Alltför varmt här också - brände mig igår fast jag inte var ute så mycket. Jag får nog också ta och skaffa mig en fläkt. Eller rättare sagt plugga in den jag redan har, om jag kan hitta den ute i garaget.
Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

4 juni 2011 13:13

Hej!

Det är lagom varmt hos mig. Vi har konstigt väder. Hade nyss näst intill storm ute. Det blåste och jag var ute och blåste nästan bort, hi hi. En del träd och kvistar har brutits loss tack vara blåsten. Nu har det lugnat ned sig och solen lyser och det är lagom varmt igen.
Potatismos äter inte Patrik, men Patricia kan tycka om potatismos nån gång.
Till middag hemma hos mig blir det idag Karrekotletter och klyftpotatis med sallad och jag lovar det brukar aldrig vara kvar nåt när jag lagar till det. Bägge mina barn gillar kött:)

Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Gerd

Gerd

4 juni 2011 17:19

Varmt idag!!!!
Kommit hem från vandring och är helt sluto.
Kram för resten av lördagen!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bling

Bling

4 juni 2011 18:39

Go kväll
:))) Potatismos gjorde jag i förrgår, det gillar sonen. Fläkten var gullig. Ha det gôtt
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

4 juni 2011 20:48

Potatismos är gott ibland. Idag har jag legat på en klippa och tittar på båtfolket, härlig dag har det varit....

Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingen bild

Nette Af Sweden

5 juni 2011 07:28

GodMorgon ..
Nu ska jag stanna Och läsa en stund Här hos dig !

 
Ingen bild

optimist

5 juni 2011 12:14

Glasögon till kameran? Det vore inte illa, att jag inte har tänkt på det, det skulle nämligen min också behöva ibland. Jag tycker ju förstås att det är skönare om det är lite svalare,som idag. Kram till dig Blessing.

 
hanne-may

hanne-may

5 juni 2011 21:05

Fläkt är skönt. Har en bordsfläkt vid sängen.
Och det är mumma. kram

http://may-hanne.bloggplatsen.se

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

6 juni 2011 22:39

Oh vad gott med potatismos, det va längesen jag åt de.. Kanske skulle göra de nån dag medans de finns potatisar till de.
Idag har de varit väldigt varmt men de har funkat bra för mig tack o lov.
Ha de gott kramkram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Mamsi

Mamsi

7 juni 2011 08:45

Hej vännen!
Hoppas allt är väl?
Skickar över en välsignelsekram

http://mamsi.bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards