Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

God Tisdag.

Av blessingsrehab - 31 maj 2011 09:25

Idag kom migränen på "posten"...

Och så är det när jag anstränger mig eller det hänt någon form av psykisk press.


Jag får böja mig inför maktlösheten i det som hänt och kan inte göra ett endaste dugg mer än att sätta mina gränser.

Och jag är en sån där person att när jag är arg, så vill jag ha förklaringar jag slämmer i dörrar och drar i dammsugaren och slamrar med porslin och gud vete allt som jag kan bråka med för att få ut mitt arga.


Men den här gången stillade jag mig ..Lät det inte gå förbi, utan sa att jag kommer inte att tiga ihjäl det här.

Igår kom jag till en gräns, jag grät. Det brukar jag inte kunna. Jag ville inte mera. Jag ville bara lägga mig ner och sova och aldrig vakna mera.

Jag vill inte uppleva det som komma skall. Jag vill bara ha lugn och ro. För alltid.


Jag har ingen dödslängtan. Jag är så förtvivlat trött bara, så förtvivlat trött.


Idag måste jag åka till göteborg. Jag skall försöka vila till sista minuten.

Det onda har nog gått över tills imorgon, då vi skall fira studenten. Det finaste jag vet.


Lägger in några bilder på mitt rehabprojekt. Skönt att sitta med detta i handerna. Det helar och renar mig från tankar som inte borde finnas i skallen.

Det första som jag lade in här på bloggen förra året var just en craszy qilt.

Ni kan klicka er till de första inläggen så ser ni hur jag började.


Det skulle bli framsidan till en väska. Men nu vet jag inte?

Jag har i alla fall börjat brodera på den och det är så himla roligt.

Tygstycket är faktiskt lite av en övningsbit, då jag prövar olika brodertekniker. Så vi får se vad det blir. Övning ger färdighet och stygnen blir rakare och jämnare med tiden..


Det blir lite härligt rörigt på vardagsrummet..

 

Prickarna i mitten är pärlor och små franska knutar..

 


Lite häftigt att bryta av med svart garn..Hmm lite suddigt bild! 

Lite häftigt att bryta av med svart garn..Hmm lite suddigt bild!   


Ja då bör jag förbereda mig då..


Till sist måste jag ju bara visa min älskling. Den finaste fotvärmaren i världen :)


Önskar alla Blooggers en härlig dag..Blessings.


 
 
Kaisa

Kaisa

31 maj 2011 10:38

Kommer in och tittar till dig, och jag ser att du är klok som vanligt.
Vissa saker är man maktlös inför, när sådana saker sker, så står man där som ett öppet sår och ser på.... Det gör ont!

Stor kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

31 maj 2011 16:20

Ja kära nå'n så det kan bli. Migrän har jag också; den brukar komma efter överansträngning och stress. Vad bra ändå att du kunde gråta mitt i alltihop. Gråt tycker jag är en bra ventil. Nej, inget ska tigas ihjäl. Att prata - även om det kan vara hur jobbigt som helst ibland - är helande. Och helande är det också att skapa, så TUR att du har ditt vackra skapande.
Jättestor kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

optimist

31 maj 2011 16:56

Oj kära vän, det har varit för mycket för dig, du måste få gå ner i varv, vila. Men, jag förstår att du vill ner till Göteborg och studenten. Var rädd om dig bara. Fina bilder och en otroligt vacker blå färg. Kram.

 
Ingen bild

optimist

31 maj 2011 16:57

Glömde en sak. Jag skulle vilja låna din sköna fotvärmare.

 
Bling

Bling

31 maj 2011 17:38

Ja jag hoppas du fått vila idag, när du ska iväg. Det kan vara bra att få gråta ut, men samtidigt jobbigt när man är maktlös inför något. Hoppas det blir riktigt trevligt så du kan få lite goa energier. Det är vackert det du gör, och så gullig den lille är..funderade just på om jag skulle vara rädd för den..som annars är hundrädd. Ser inte särskilt farlig ut :D
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Mamsi

Mamsi

31 maj 2011 19:03

Du är bara så duktig med att skapa..
Att glömma allt annat för en stund och hänge sej åt att skapa...det är gott..
Skön fotvärmare du har!
Kramar om dej syster mi..
Önskar dej Guds frid.

http://mamsi.bloggplatsen.se

 
M Anneli A

M Anneli A

31 maj 2011 21:51

Tittar in o skickar över massor med styrkande kramar till dig o hoppas att migränen är långt borta nu..
En sån underbar hund du har.. Va rädd om dig, jo visst ja.. Du är himlans duktig med ditt skapande..
Kramkram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

31 maj 2011 23:46

Aha så fint Du har gjort med "crazy" handarbetet. Exact min favorita blåfärg. Kolla in hos Floridatjej, lite bakåt bland hennes bloggar. Hon sydde ett helt galet crazy täcke med allt möjligt på det. Tror hon gav bort det till en granne. Ha de bra i Göteborg. Kul med studenten. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

1 juni 2011 06:36

Precis på liknande sätt går jag dag in och dag ut och känner.
Jag är så trött. Man vill inte uppleva det som kommer. Man vill inte vakna mera för man är för orkeslös, mm... Man vill bara ha lugn och ro.
Det är en jobbig känsla eller vad man nu ska kalla det som man alltid bär med sig.

Ha en bra vistelse i Göteborg.

http://pagottochont.blogspot.com

 
hanne-may

hanne-may

1 juni 2011 08:09

Gomorgon! Hoppas du sovit gott.Så du orkar med ännu en dag. Usch , vissa dagar ska man prövas. Hoppas denna onsdag går i harmonisk tecken. Vad fina grejer du gör. Men den finaste var bilden längst ner;-) kramen

http://may-hanne.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards