Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Hej vänner..

Av blessingsrehab - 23 maj 2011 20:41


Tack för alla fina kommentarer och kul att så många startar nya bloggar trots att det är klurigt och lurigt med nya förändringar.


Vi reste runt 21 på söndagkväll från Härnösand och körde i princip hela natten lång. Runt klockan sex på möra anlände vi Karlstad.


Vilket vackert vackert landskap vi har i sverige.

Jag söv la bort hela måndag men jag känner mig glad och kan med gott samvete säga.

 Mission Accomplished!

Mellan son lycklig över att träffa oss, vi lyckliga över att få komma och fina hans lägenhet. Och träffa fästemöa hans.


Vi hann till och med att besöka en NA-spelning på missionskyrkan himla roligt, och duktiga är dom.

Men en mami är väl alltid X-stolt när ens ungar uppträder.

Nio långa timmar på sveriges asfalt. Då kan det vara skönt att sträcka på benen.


Ja och en måste ju sysselsätta sig lite mä..Lilltösa xprimenterar med kamera och bild.

För mamsen måste ju ratta bilen..:)

  

Ååå jag e oxå mä!

Många mil på landsväg med skog och grönska. 


Har ni sett vilken vacker altartavla.

   Turturduvorna <3

Kuddarna blev riktig fina till söffa! Han blev nöjd i alla fall..Huvudsaken det!


Lilltösa gör om gammalt till nytt med lite färg och en svamp.

Alltid gitarren på en höft :)


Ja nu är vi i alla fall hemma igen.

Men det är mycket nu. Stortösa fyllde 23dje men är så långt ifrån. Lilltösa fyller på torsdag.

Och studenten i gbg nästa vecka..Pust stön och HJÄLP!

Det gäller att inte läcka energi just nu..


Dock är jag fylld till både kropp och själ just nu även om jag IRL är nästan medvetslös av trötthet.

Varför skall man behöva släpa på en värkande kropp när man kan känna sig som en ungdom i sinnet iblann?


Ett långt inlägg. En lång resa.


Ps! Vi har vattenläcka i Karlstad!!!! Vi måste koka allt vatten. Vet inte hur länge..Men visst tänker vi på skellefte som har fått koka i månader..Usch det är jobbigt. Man är så van att alltid vattnet kommer rent och drickbart. 

Och visst får man sig en tankeställare varje gång nånting som stör det som vi är vana att bara ha framför näsan.


Blessing Bloggers See ya.  

            


 
 
Kaisa

Kaisa

23 maj 2011 23:01

Härligt att du haft det gott!
På ena bilden ser det ut som du knalla i skogen :)
Det är inte alls roligt med vattnet, skall detta bli en spridnig över hela landet?

Lustigt för min bror frågade när han var här: "Hur säkra kan vi vara på dricksvattnet här?" Vattnet är helt Ok svarade jag.... Nu vet jag bättre....

Godnattkram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Bling

Bling

24 maj 2011 06:12

Underbara bilder..beundrar dej som orkar köra så långt.De va mycket på gång :O förstår om du känner dej trött..dock syns inte det på bilden :) en snygg cool morsa. vattnet..pust.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Simona

Simona

24 maj 2011 07:19

Många härliga bilder du har lagt ut :) Sverige är vackert! Ja du Blessing att koka kranvattnet och sen låta det svalna så man kan dricka det är INTE gott (det smakar blä) och besvärligt är det också...
Här i Skellefteå måste vi fortsätta koka vattnet fram till i slutet på augusti. Jag är less! Man får ju sig en tankeställare som du skriver när man har varit van att det finns rakt framför näsan på en.
Ha en bra tisdag!
Kram/Simona

http://pagottochont.blogspot.com

 
Ingen bild

optimist

24 maj 2011 08:16

Härliga och roliga bilder. Förstår att du har haft en fin resa. Det är jobbigt att resa mil efter mil och det tar på kroppen. Fint att allt gick bra. Förhoppningsvis hinner du varva ner lite innan nästa stora grej.
Kram från optimist

 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

24 maj 2011 10:09

Kul att se alla bilder och läsa om "äventyret"! Är så imponerad av att du orkat med denna långa resa. Hoppas du hinner pusta, innan det är dags för nästa grej! Kram!

http://enplatsilivet.blogspot.com

 
M Anneli A

M Anneli A

25 maj 2011 00:58

Hej vännen, tittar in till dig o ser på dina fina bilder.. Vad härligt ni har haft de.
Lycka till med bloggeriet så hörs vi..
Puss I Pannan ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards