Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Kallt ååå Hûvva me ;).

Av blessingsrehab - 3 december 2012 11:22


Sol och gnistrande klart. -14

Men jag stoppar knappt ut näsan hehe..Katten vägrar gå ut. Kinesen ser helst att vi går kort kisserunda. Jag måste nog ta på honom lite stickat senare.


Jag har nog hajpats av ett virus igen. Känner mig matt och mer oduglig än vanligt.

Det blir lite cd-bok här framöver, annars händer det inte môe i verkligheten. Annat är det med mitt hôvve! Den spinner hela tiden av idèer som aldrig kommer till skott.

Pgav denna förbannade handlingsförlamning som håller mig i ett hårt grepp.

Jag pratade med Gud i dag.

Min enda önskan är att få tillbaka lite av den stora driftigheten som fanns en gång för länge sedan.


Adventsljusen brinner så fint i mörkret och en härlig känsla av hopp sprider sig. Hoppet om liv igen.


                                


Klicka gärna på länken så kommer ni in på konstnärens sida och en förklaring till motivet. ♥

http://skaperskan.blogspot.se/2012/01/uppstandelseparlan-det-ordnar-sig.html



Blessing kära blooggervänner

 
 
GeddFish

GeddFish

3 december 2012 12:02

Ja, jag är något handlingsförlamad idag med. Vill inte gå ut. Men det är tankar i huvudet som snurrar runt och dom är inte roliga. Det blir bättre till kvällen, då ska jag på sångövning, det är läkande.
Kyla här med, var 15 i morse, nu 11. Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

3 december 2012 13:04

Jag är också nästan totalt handlingförlamad - och orkeslös. Orkar varken tänka ut eller laga mat ens en gång. Inte bra. Och jag som vill så mycket... Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

3 december 2012 14:30

Här hos mig är det inte många knop på gång... Kallt hos mig med! Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
sara

sara

3 december 2012 18:14

Här är vi nog inte som vi ska, jag varit ute, katten, hunden och hästen likaså ;). Kram

http://sarastankar.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

3 december 2012 19:30

Är inte du heller kry? jag har med åkt på något virus eller fluensa! Mår skit! Krya på dig! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

3 december 2012 22:19

Väldigt kallt. Brrrrrr..,,, har inte varit ute idag ... Kram ❤ bloggen visar fel kod trots att det inte är det" man får trycka flera gånger innan se är nöjd! :-)

http://andestyrka.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

5 december 2012 09:31

Håller med dig. Jag skulle också vilja ha tillbaka lite av den "gamla" orken. Men Blessing, vi tar oss fram och försöker göra det bästa, eller hur? Idag är jag feberfri så då känns det genast lite lättare.
Har du sytt något själv, värmande till hunden? Du är ju hur duktig som helst med tyger, har jag sett.
Hoppas att du snart får känna dig bättre och starkare.
Varm styrkekram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

6 december 2012 14:32

Hoppas du mår bättre i dag! Jag var t o m ut i dag! Vi har jätte mycket snö! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

6 december 2012 18:04

Inte roligt när man inte känner sig bra :( själv har jag ont i nacken, tog med snön in och halkade :/ pust
Gott att ha något att lyssna på :)
Kram <3

http://savebling.blogspot.se

 
Ingen bild

Love

6 december 2012 19:21

Det är en kämpig tillvaro när orken inte räcker o värken suger.
Hoppas du mår bättre i dag. Har faktiskt vare ute en sväng och det kändes skönt. Annars letar jag mest efter saker nu för tiden nu är det juldukar som håller sig borta.Bara nu den fina snön inte försvinner för jag vill ju att Keng ska komma till en vacker vinte här.
Lite Tv i kväll sen blir det en tidig kväll för i morgon ska jag hälsa på Leif.
Kär kram från mig och ha en bra dag.

 
Lena

Lena

7 december 2012 10:33

Jag har heller ingen kraft, vill tusen saker men få blir gjorda suck...
Läste förklaringen till bilden, & visst vi måste ha hoppet♥
Här är bara minus 5 idag! tyvärr är vi till & från helt inbäddade i Romme alpins snökanons snö som flyger till oss, beror på hur vinden ligger. Om en stund ska vi åka till åkrarna & pulsa i snö & hoppas att vovvarna gillar läget! :))
Katterna har varit inne mest hela tiden kylan varit som värst hua...

Kram & fin fredag!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards