Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av blessingsrehab - 31 augusti 2012 08:44


Jag brukar verkligen inte klaga på att det är kallt. Jag går ju vanligvis omkring som en levande kamin.

Men nu är det kallt. Regn och rusk utanför och tempraturen sänkt. I detta område jag bor finns det fjärrvärme och det regleras inte förren sent på hösten. Dom är så snåla med värmen. Vi har påtalat detta flera ggr ;)

Tacksam för raggisar och fleecetröja.

I biblioteksôffa ligger farmors tjocka filt. Den skall jag och kinesen krypa under några timmar. Idag fortsätter vi och med en ny talbok.

Egentligen älskar jag att hålla en bok i mina händer och bläddra sida efter sida. Känna lukten av  nyanserna av papper i näsan. Bättre var det förr, då det var riktig trycksvärta. Det luktade så gott.

Dock är jag tacksam för att talböcker finns, då jag nu inte klarar av att läsa själv.


                                 



Lilltösa dyker upp. I helgen blir det att hitta en höstjacka till damen.

Annars blir det noga inga andra stora äventyr att förvänta sig. Så är det nu för tia. Snigelfart vill de säga :)


Blessings på fredagskvisten♥





Skapa flashcards