Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av blessingsrehab - 30 augusti 2012 10:01


Jag har legat i biblioteksôffa i några dagar och hoppat in i romanernas värld.

Jag behövde fly ifrån verkligheten från ångesten och fruktan över livets sårbarhet som drabbat min familj.  För ett par månaders sedan lånade jag en hel del talböcker på vinst och förlust.

Den första jag lyssnade på fastnade inte allas i mitt tycke.


Men den andra jag tog upp ur kassen tilltalade mig. Kanske för att att den var rosa och hade ett fräckt grafisk tryck. Tänk vad man blir påverkad. Det är faktiskt innehållet som skall vara eller inte vara bra.


Boken heter EN DAG och är skriven av David Nicholls. Som det står på boxen 20 år 2 människor.  Rekommenderas.

Jag har sparat den sista cd till idag. Det är en perfekt dag att lägga sig i biblioteksôffa och lyssna. Vädret är uselt och det finns risk för att hatten blåser iväg om man nu trotsar naturen och inte låser dörren om sig.


                                                 


Dagarna går och hoppet består. Idag är jag starkare än igår och jag känner mig tacksam♥


Blessings mina fina blooggervänner ♥




Ovido - Quiz & Flashcards