Alla inlägg den 11 mars 2012

Av blessingsrehab - 11 mars 2012 11:34


Allt gick som planerat, äh inte riktigt faktiskt.

När vi väl var framme så tittade ett par grannar till sonen ut och hjälpte till med att forsla in schabraket..Jag blev så glad.

Snälla Människor är mina idoler. :)

Sedan var det då dags för röran hemmavid.

Men jag var taggad..Jag grundstädade och det blev så fint. Sen blev det en och två funderare hur jag skulle möblera vardagsrummet.

En bokhylla skulle flyttas från ena väggen till den andra på motsatt sida.


Och vem skall jag ha som drag hjälp?

 

Jag kan inte sätta en sele på kinesen och be han om draghjälp, 33cm hög 7kg tung hahaha.

Man skulle haft en Alaskan malmute i så fall.

Dock klarade jag detta med lite teknik ..Bra ide knö in en matta under benen, det är ett visst lyftande och stönande med en hylla full med böcker.

Och en och två och kanske tre pauser innan det är "körbart"

Men det är värt det. Man kan köra skåpet sakta men säkert åt rätt håll och det skrapar inte golvet.


Ja, så där höll jag på ända tills mörkret föll på. Idag kan jag knappt röra mig av träningsvärk här och där. I alla fall vet jag vad den här värken beror på och det är sunt.


Oj, då det var väldans vad fingrarna pinnade på här på tangentbordet idag. Jag tror visst att jag är lite glaer Bloggers.


 


Gyllene äpplen i silverskålar äro ord som talas i rättan tid.

                                                  
 Ordspråksboken 25:11



Frid på Vilodagen Blooggers...Bless You.


Skapa flashcards