Direktlänk till inlägg 29 november 2011

29 november och ännu ingen SNö!

Av blessingsrehab - 29 november 2011 11:59


Ja, jag vet att jag tjatar och att jag kanske är tröttsam.

Men snäla ni som inte vill ha snö, försök att stå ut med mitt gnäll ;).


En av de värsta ljud jag vet är när bilar med dubbdäck kör på en blöt asfalt och det ligger x-tra grus på.

Och då skall ni tänka på att jag har en parkering utanför köket..Såååååå iirriterande..

Tänk om det varit snö nu, som de borde varit!

Då hade man endast hört motorerna spinna när de backar in och ut.


Snö ger ljus.

Snö ger dämpa mot ljud.

Snö är vackert på på dagen och kvällen. Då glittrar det av trilijoners diamanter i ljuset av gatlyktorna...


Hehehe en riktig retsticka är jag, eller hur?..

Jag gillar inte heller blask men jag gillar kyla och snö.


                                      .  


Blessing Bloggers   

 
 
Simona

Simona

29 november 2011 15:02

Jag har fått lite snö så det täcker lite av marken. Du skulle mer än gärna få det lilla snö vi har. I och med snön så blev det en aning kallare ute också. Och det gillar jag inte! Kram Kram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

29 november 2011 15:04

Snö här i södern ger bara slask, och slask ger halka när det fryser på igen. Och då vågar jag inte köra, vilket gör livet väldigt besvärligt. Det får gärna snöa i resten av landet, bara inte här där jag bor. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

29 november 2011 19:18

Jag kan hålla med dig betr. dubbdäcken, dom låter! Du får gilla snö, utan tö, för mig kan det va, så är jag snäll å gla! Varm kram Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Måna

Måna

29 november 2011 20:43

Jaaaaa så ska det se ut. Underbart!! KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

 
Ariel

Ariel

29 november 2011 22:25

Jag håller med dig. Snö är BRA!! :)

http://www.arielsblogg.wordpress.com

 
optimist

optimist

30 november 2011 09:08

Hos mig får du medhåll då det gäller detta med snö eller inte. Inte halka, men snö, det är så vackert och verkar så rent och fint.
Vi får hoppas att det snart kommer till oss också.
Kram och ha en bra dag.

http://optimist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards