Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Tafatt början till fredagsstädning..

Av blessingsrehab - 23 september 2011 10:49


Tar det i min egen takt...

Det är så brötigt utanför fönstret idag...

Gräsklippebilen kör rally, och bovärdarnas "golfbilar" kör omkring och gör ärenden,

Byte av containrar och några andra maskiner vars motorer står och spinner..


Ååå vad jag önskar att jag kunde strunta i detta. Men det har blivit så att jag hör alla ljud på en gång och då blir det kaos att sortera för hörsel och sinnes avdelningen i hjärnan se..

Logiskt är att stönga fönstret..Hm nu har jag gjort det. :)


            


Blessing Blooggers...Håll i hatten här blåser det :)



 
 
Gerd

Gerd

23 september 2011 12:03

God förmiddag, Bless!
Här blåser med! Vi skulle varit iväg för länge sen, men så har det varit lite strul med ditten och datten.
Solsken i sinn kommer ändå här! /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

23 september 2011 12:26

Jag har precis samma bekymmer som du med ljud. Jättejobbigt! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

23 september 2011 14:47

För mycket ljud..är stressande. Ibland har jag svårt att höra när flera pratar runt ett bord tex. när det är många människor i ett rum..då går det runt i hövve :D Håller med dej om politiken och ..läser om hur klyftorna ökar och med det utslagning..bland barn ungdomar..som behöver extra stöd..frustrerade föräldrar som går på knäna med den här ohumana utveckling.. :( usch..och hur regeringen själva trots prat om de svagaste...sparkar människor med diverse problem el. pga. ålder i regeringskansliet inte mycket med den politiken, nä ulvar i fårakläder är var det är. Förskräckligt vilken politisk kommentar detta blev ha ha ..men man kan inte låta bli att reagera. Nu är det helg..en fridfull sån får du ha.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Simona

Simona

23 september 2011 21:39

Kikar in och önskar dig en fin fredagskväll. Det är och blir jobbigt med allt för mycket oljud tycker även jag. Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Ingen bild

Love

23 september 2011 22:19

Goderkväll!
Skrattade gott åt din missade besiktning.
Nu vet jag lite mer om dig men har ännu inte sett något kort men det är olika vad vi vill visa.
Tycker din lilla pudelkines är charmig, dags att klippa vår också men han är ju lite större så jag lämnar honom. Kroppen har lärt mig mina begränsningar.
Vad du är duktig som skriver så ofta, jag kommer inte igång och hamnar ofta på annat när jag sätter mig här. Massor som snurrar i huvudet.
Här på landet är det så lugnt o skönt och vissa dagar sätter jag inte ens på radion. Trivs med tystnaden men om man får spela den musik som passar humöret kan det vara skönt.
Fast jag är social när jag träffar folk är jag ändå en ensamvarg och väljer med vilka jag vill ha kontakt.
Kommer du från Värmland eller är du inflyttad?
Nu för tiden vandrar vi ju runt väldigt mycket.
Annat var det på min farmors tid hon föddes o dog på samma ställe och hade inte varit så många mil bort. Jag har bott på många ställen och är nog rätt anpassningsbar men bäst är att bo på landet.
Tack för idag trevligt att vara här.
Ha det nu riktigt bra i helgen.
Kram
Love.

 
Ingen bild

eva

24 september 2011 10:29

Hoppas lördagen ger dig lugn och harmoni. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards