Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Gomedda mina vänner...

Av blessingsrehab - 20 september 2011 11:22


GårDagen tog slut med en krasch på Hemnes-söffan..

Fick gjort en hel del. Blandannat kollat på nya bågar..Jag tror jag redan bestämt mig. Det har aldrig tagit 1 besök att bli ganska nöjd..Utan säkert en fyra fem besök i olika affärer..

Nu är det ekonomin som styr det mesta, då krymper urvalet en hel del..:(


I alla fall så skulle jag haft en synundersökning idag.

Men vaknade med en förkylning och utmatthet. Fick avboka tyvärr.

Än en gång får jag påminna mig om att jag inte kan, jag orkar inte som friska att ränna runt och göra alla ärenden på en gång.


Vem tittar på Lykke kl 21 på måndagar :)

Jag tycker detta är en ganska fånigt rolig serie med allvarlig underton ;) Och så gillar jag det danska språket.


Denna här bollen låg utan för min ytterdörr när vi var ute vid 23:30 för sista rundan med Kinesen...


 

Oj oj oj va spännande, kinesen gjorde några försöka att puffa på kotten men han slutade ganska snabbt hahaha..De kan verkligen skydda sig. Samtidigt så fräser de och låter som en liten motor när de är hotade...

Självklart har vi Doris i flanken som kollar in läget. Hon är van vid Kottarna, så hon håller sig på avstånd. 

Det lärde hon sig en gång när hon var liten kattunge.. ;)


Blooggers de blir vilodag för Snigeln. Jag är i alla fall nöjd med det som jag lyckades uträtta igår. AMEN!


Blessings    

 
 
Piedra

Piedra

20 september 2011 12:17

Man blir verkligen påmind hela tiden om att man inte orkar så mycket som alla andra. Sent igår kväll blev jag magsjuk, så det blev inte så mycket sovet inatt, och därmed faller dagens planer. Inte mycket att göra åt. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

20 september 2011 12:27

Gomedda, Bless!
Här setter vi som nåra andra höns och glaner på datorerna, ja rensar å flötter å pötter på lite bilder å kör med diskrensning (inte postellinet, nu...) utan i datorerna.
Guben e matt av behandling, så e de! Å då har ja söve dåligt, fniss så roligt skriva på dialekt, haha!
Hoppas du fått brillor som passar nu, och käckt foto där på kines och kotte!
Kram, söta du!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

20 september 2011 13:29

Jag förvånas varje gång jag misslyckas när jag försöker med något som tidigare varit självklart! Ibland kan jag stå med nyckeln i nyckelhålet flera minuter innan jag förstår att jag skall vrida om den...... Men allt ÄR VÄL :-) Kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Bling

Bling

21 september 2011 07:11

Kinesen :) ler åt namnet. Kul med dessa kottar, nä krafterna är inte som dom varit..kan knappt tänka när jag kommer hem från affären. Trivs med det jag gör och den sociala biten.. men gudskelov att man får vara hemma dagen efter.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Ingen bild

Måna

21 september 2011 08:56

Jag tittade på Lykke i måndags å jag ska nog fortsätta. KraMen

 
optimist

optimist

21 september 2011 09:22

Det gäller att ta saker och ting i sin egen takt, det är viktigt.
Glasögon, oj så dyrt det kan bli, men nödvändigt att ha om man har dålig syn.
Igelkottar är ju roliga, förstår att katten håller sig på avstånd.
Jag tittar på den danska serien, den är faktiskt lite smårolig.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

21 september 2011 10:06

Oh så roligt att du fick se igelkotten! Och att du fick med den på bild! När jag var barn såg man mer av dem!:( det var länge sedaan jag såg någon själv nu! Men när jag var barn hade vi den under vår balkong! Vi matade dem! Varge dag med kattmat och strömming! hoppas du får en fin dag! KRAM

http://www.paloma.loggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards