Alla inlägg den 7 september 2011

Av blessingsrehab - 7 september 2011 09:30


Det lagades och putsades och blev fint på tanden igen.

Jag överbelastar troligen mina tänder. Sa den lärde!

Ibland har jag märkt att jag vaknar ganska sammanbiten i käften.

Vilket oxå troligen gör att jag därför vaknar ofta med huvudvärk....SKITLIV!!!


September började inte bra alls.


Dock ger mig handarbetet en inre Glädje och jag är snart färdig med tavlan.

Bakgrunden skall broderas lite och sedan skall bilden monteras fast...

Jag känner mig ganska nöjd :)


(klicka på bilden)

 

Duvan är en symbol för den Helige ande, alltså den del av Gud som är inspiration, hjälpare och ledsagare för oss.

Olivkvisten i näbben påminner om duvan som Noa skickade ut efter 47 dagar när arken hade strandat på fast mark efter den stora floden.

Du kan läsa om detta i Bibeln, 1:a Mosebok kap. 6: verserna 5 och följande.


Duvan kom tillbaka till Noa med en olivkvist i näbben. Det var ett gott budskap, för då förstod Noa att livet kommit åter till jorden, och att syndafloden var över, en symbol för hoppet. Sedan dess är duvan med olivkvist i näbben en symbol för att Gud vill det goda för sin skapelse, och att livet fortsätter bortom det svåra. En symbol för hopp.



 Dagen går i snigelfart..Regn och rusk..Men inte så kallt faktiskt.

Och har man vovve så måste man ut i alla väder...Men även vovven vill in till värmen ganska snabbt faktiskt..:)


 Blessings Jordbor!.....  



Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards