Alla inlägg under augusti 2011

Av blessingsrehab - 22 augusti 2011 09:14


I går grät jag floder. Ser ut som en svullen kines i ögonen.

Inte kul att vara look alike. :)

Men jag måste säga att det var skönt att släppa proppen inom sig.

Snigeln håller gärna andan alldeles för länge.


Jag är så förbannat trött och ledsen på att vissa ting aldrig tar slut.

Men så är det. Jag måste bara hitta ett stabilare sätt att handskas med det hela.

Men with a little help from my freind up there...så ska de nog ordna sig me tia.


Idag skulle jag önskat 3 saker om Alladin kommit till mig.

Frihet från beroende i min familj.

Att bli frisk

Att få hoppa fallskärm.


Kära Bloggisar..Nu är det en ny dag och låt oss ta den minut för minut. Det gör jag just nu.


   


Minglar i eftermedda...Blessing Gaijs. 






Av blessingsrehab - 21 augusti 2011 09:38

 

Så var namnet på en kossa på Gotland där jag var sommarbarn på en riktigt bonngård när jag var liten.

Jag älskade att vara där varje sommar, ett liv på landet från den gamla goa tiden har lärt mig en massa ting.

Speciellt hur människa, djur, natur måste samspela för att kunna få ut det bästa av det.

Nämligen god mat.


             


Gud ser allt, vet allt och är alltid nära oss. Den största gåvan han har gett oss är möjligheten till att lära känna honom..

Psalm 139 GT.


Blessing.   



Av blessingsrehab - 20 augusti 2011 11:38


De fick tag i ett tåg som inte var alltför sent.

Så två ungdomar våta av spöregnet knallade in genom dörra vid ca halv 12 tiden i natt.


Så gött, så gött så göööött. Att kramas igen..

Tiden går fort när man sitter och tjötar. Helt plötsligt var kl 02..

Nu sòver de och bara är...


Visst e alla barn goa när de sòver hahaha.


En en Go lördag Blooggers..Jag blir med de mina i helga..


De e bara Nòtte som saknas..Men de finns ju telefon tack o lov..

              


Blessing Blooggers..  

Av blessingsrehab - 19 augusti 2011 10:30


Mitt sovrum vätter mot skogen.

I flera månader har vädringsfönstret stått på vid gavel..

När jag vaknar till på morgonen hör jag ofta en kakafoni av samlingen fågelarter utanför mitt fönster.

Det är så vilsamt att lyssna till.

Lite längre ner i backen finns ett dagis, och deras skratt och lek blandar sig så fint tillsammans.


Men i dag väcktes jag av en brutalt av en åkgräsklippare utanför.

Den som körde, hade ingen sympati för de boende, alltså mig då först och främst.

Och min granne som jag vet jobbat natten.

Naf, vad han gasa på alltså, han måste absolut ha tryckt gasen i botten på raksträckan....

Jag var mitt i min djupaste REM-sömn och fattade först inte vad det var.


Jag försökte med alla medel med sinne fatta vad jag hamnat i. Vad det mitt inne i filmen Motorsågsmassakern eller?

Och eftersom sniglar är så äckligt sega i lill o storhjärnan på mòra blev jag helt överumplad.

Tills jag till sist återfick medvetandet och kunde konstatera att någon hade bråttom att klippa våran stora gräsmatta utanför mitt sovrum. Gaaahhhaaaa!!


Jag var så sömnig att jag inte orkade inte stänga fönstret, utan gjorde ett tafatt försök att gömma öronen under kuddarna.

Men där höll jag på att dö av syrebrist. Så jag sträckte mig till nattduksbordet och famla efter de gula öronpropparna..


Ett riktig bra beslut.

Så med de gula plopparna i varsitt öra och en kudde tryckt mot varsitt öra, dämpade jag ljudet av den ilskna åkgräsklipparen utanför mitt sovrum tidigt i morse.

När jag sedemera vaknade ett par timmar senare hade jag en hund som låg halvägs under kudden och ett par tassar som luktade fotsvett rakt i näsan.

Han tyckte nog att det var ett bedrövligt oväsen han med hahaha.


Men hellre en tass som luktar fotsvett i näsan än att bli brutalt väckt av en åkgräsklippare i okristlig tid säger jag med bestämdhet. :)


Fredag!

Stortösa skall komma från Oslo..Men hon är inte här ännu..Bilen de skulle haft har blivit stulen..Så jag hoppas de hinner med tåg el buss.


Broderiet växer och nu ser det ut så här för tillfället.....


Idag får Doggyn va med på ett hörn..Plastbenet är hans älsklingsleksak :)



Blessings Bloggers...

 Ikväll blir det Flygande Jakob te medda    





Av blessingsrehab - 18 augusti 2011 12:32


Det var ett riktig dånade ljud utanför.

Jag gick ut och försökte se nòe men natta vart ju kommen.

Det är så häftig..Men förödande för många..

Syrran i Götet gräver för dränering runt huset, hon o familjen var tvungna att ösa med spänner ifrån källaren, så mòe vatten kom det på ett par timmar.

Nu har de fått låna en pump..


Även under dagen kom det några kraftiga skurar emellan solglimtarna.

Jag försökte ta en bild på regnet, men just då stillade sig skyfallet, så typiskt.


Dock har jag ju mina små "solar" vilket väder det än är utanför..


Blessings Blooggers jag fortsätter med mitt broderi.. 


Av blessingsrehab - 17 augusti 2011 10:16


Min dotter har satt igång en cirkus vad det gäller val av skola..

Hon är envis som en Åsna, och vi har haft många diskussioner under året.


Idag skall hon byta skola som ligger i närheten där pappan bor. Ca 3 mil härifrån.

Det är sagt på prov i några veckor.

Den 22 skall hon på upprop i sin gamla skola..Ifall hon vill återkomma dit!


Ibland upplever jag att ungar har för stora valmöjligheter. Bara för att de känner för det, just i den stunden så kan de flaxa än hit och än dit.

När de egentligen mår bättre av att en vuxen tar ett beslut när de inte riktigt själva vet.


Detta är inga stora problem som ligger bakom. Jo kanske för en vilsen tonåring!

Men för mig som snigel rör det till det aning. Jag vill bara att allt skall flyta på och vara som vanligt just nu.

Hon är duktig och har inga större problem med studierna.


En hel del grublerier har gjort att nattatimmarna har varit sysselsatta med broderi istället för att sova.

Ett bra sätt att rehaba sig själv anser i alla fall jag.


Jag fortsätter väl senare idag. Vissa svåra moment som att skapa en ansikte och händer, hindrar mig att flöda. Fick pilla upp en timmes sömnad inatt , det blev inte bra alls.

Måste hitta en annan lösning..Hmm?


Blessing önskar en fin Onsdag..

   


Av blessingsrehab - 15 augusti 2011 12:09


Regnet öser ner..Härligt hehe.

Jag försöker att bli frisk.

Jag stötte på tendenser till det igår kväll när jag börja rota lite ibland tygerna.

Kanske inte så svårt att klura ut va :)


Bilda får vänta, vi får se på onsdag hur jag mår då.


Blessing Blooggers.


Av blessingsrehab - 14 augusti 2011 11:31


Snigeln går åt rätt håll, men denna matthet är seg.


Och jag som har första gången på Bilda i morgon efter sommaren.

En kan ju inte sitta där och hosta och snörvla. Ja,ja..vi får la se.



                


Blessing önskar en fin vilodag.

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards