Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Go fredag...

Av blessingsrehab - 26 augusti 2011 11:25


Var totalt veckovill igår..Det är otäckt när man bara glömmer bort vilka dagar som går.

Fast det är en återkommande företeelse!

Men det är en frukt av isolering. Man hänger inte med helt enkelt.


Det är så fuktig där jag bor att det är rent skamligt.


Öppnade brevlådan och där krälade tvestjärtar omkring urraburra....

Regnet har ju bidragit till en hel del fukt. Men vårat fläktsystem är inte alls bra.

Det har diskuterats  ända sedan jag flyttade in här.

Mätningar har gjorts och en del har sämre en del har bättre ös på luften.


Just nu har jag fått öppna ytterdörren för att få luft som skall passera runt i lägenheten och försöka få bort fukten som sätter sig i allt tyg i lägenheten .

Tvätten jag tvättade igår är ännu inte torr.

Och det spelar ingen roll om jag ber om hjälp hos bovärdarna..

De kan inget göra säger de...

Nästan 6000 kr i hyra varje månad..

Mycket nonchalant vill jag säga då.


De kan väl i alla fall framföra våra klagomål till Hyresvärden, som faktiskt är ett komunalt bolag, och gick med hög vinst förra året minsann...


Nog om klag och gnäll....


Idag fick mina lessna solstickor en sista flygfärd ner mot backen..

 


Nygammal tavla skall bli färdig....Köpte tyget 2-3 år sen tror jag..

Håller tankar och känslor i styr.

Tavlan bär glädjens budskap..Och är inte färdig på långa vägar men det är det som är skapandets eufori...


Mina vänner, jag är tvungen att lämna min trygga borg idag.

Jag har ingen prilla kvar...Suck och vad gör man inte för en prilla hehehe..


Trevlig Helg.    Blessings     


 
 
Bling

Bling

26 augusti 2011 13:16

Går de med vinst så tycker man att de gott kan göra något..men men.. så är det.
Nikotinet håller en uppe :O har ju mina giftpinnar..som jag är slav under..och ingen förändring..just nu ( funderar ju på det, rätt som det är )
Glöm inte helnöten :D tänkte på den igår.
Kram och ha det gôtt

http://savebling.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

26 augusti 2011 13:26

Ventilations systemet är kass här med, ibland får jag en genomblåsning, men oftast står luften stilla... Hatar det!!!! Idag är jag totalt slut, orkar ingenting och kroppen känns tung! Grått men varmt ute, ca 21 grader.... Glädjensbudskaptavlan blir jättefin.... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingen bild

Love

26 augusti 2011 17:11

Ibland måste jag verkligen tänka efter vad det är för dag så du är inte ensam. Någon nikotinslav är jag inte men tröstäter när jag mår dåligt.
Solskin o jätteskönt här i dag o vi ska på födelsekalas i kväll. Nära som tur är för orken tar liksom slut på eftermiddagen. Då brukar jag få vila någon timme. Tycker du är jätteduktig och tavlan förmedlar glädje. Jag är ofta rastlös och får inte så mycket gjort då. Gillar att måla och skriva men måste ha lugn o ro vilket inte inträffar så ofta.
Glädjekram från tanten.

 
Piedra

Piedra

26 augusti 2011 17:33

Här är också fuktigt så det är skamligt, men lite bättre har det blivit sedan de tog itu med att sanera grunden. Nu är det förråden och garagen som är värst. Där är fortfarande äckligt fuktigt. Men även i min klädkammare luktar allting fukt. Blä! Du är så otroligt kreativ och för så vackra saker!!! Jag tycker också det är lugnande och distraherande att skapa - drömmer om en egen ateljé. Kram, kram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

26 augusti 2011 17:42

Ha det gott! Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
paloma

paloma

27 augusti 2011 09:50

Oh nej!! TRESTJÄRTAR!!!!IIIIIIICH!! Har panik varge år för de illbattingarna! brukar komma på min inglasade balkong! Men i år motade jag dem i grinden hoppas jag! Skurat golvet med klorin och vitpeppar! har tack gode gud bara haft ett par i år!! Hatar dem!! får panik!!
Hoppas du får en fin lördag! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

may-hanne

27 augusti 2011 09:59

Thailands fuktighet känns det som. Bläk för tvestjärtar. Ha en fin lördag .Hoppas det löser sig med fläktar. kram

 
GeddFish

GeddFish

28 augusti 2011 08:15

Otrevligt med fukt. OCH tvestjärtar!!!
Man kommer inte långt med hyresvärdarna, dom är krasst ekonomiska för egen vinning...... som vi frös i vintras, och nu väntar ny vinter igen!
Illa trilla pilla! Nu var jag rolig....
Vilka färglada handarbeten du gör, sånt man blir glad av!
Söndagskramar!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards