Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Nu skall Tystnaden säljas...

Av blessingsrehab - 24 augusti 2011 12:18


En epok går i graven.

Till stor del på grund av min bästaste vän inte är frisk och har inte råd att ha kvar sitt älskade hus som har gett henne och vår familj en reträtt i så många år.


Det finns inte resurser som kan hjälpa henne att komma igång i glesbygden.

Glesbygden är eftersatt, man satsar inte på folk som vi bo och leva och verka för att vårda  landet.

Allt som ska ske skall ske i stora staden. Och där mår folk ännu värre och får ännu mindre plats.

Men knö sig in, de ska dom.

Och blir ofta tvingade till det om de skall få arbete.


Jag hör Anders Borg prata om tillväxt....UrraBurra....


Vi har haft en komunalgubbe här som har präntat in i varje värmlänning om sin vision om 100 000 boende i Karlstad.

De har byggt och bygger på varje ledig plats de kan hitta.

Det är sjönära tomter, mitt i stada. Mm mm..Ännu har inte visionen landat..


Det är villor, och radhus och gud vete allt..Men ingen fattig har råd att flytta in.


Med detta kommer då alla köpcentran som ligger vägg i vägg med varandra.

Jag fattar inte hur det går ihop. Visst skapas det arbetstillfällen.

Men alla arbeten skall väl inte skapas inom handel?

Är det så vi ska leva.

Är det därför vi skall arbeta?

Konsumera mera, så blir du tillfredställd.


Detta är Sverige idag. Man får inte vara sjuk, då förlorar du nästan allt och detta inkluderar din egen värdighet.


Nä, jag stannar här. Så vill inte jag leva.


**********************************************


Jag tittar gärna på vackra tyger och glada färger när jag är lessen, de är medication för mig :)...

 Lägger in några fina bilder jag hittade inatt..

Detta är handkraft av kvinnor vill jag lova :)


 


                        klicka på bilden :)


Den midjan skulle jag vilja ha tillbaka..


 


Olika teknikner med siden ull bomull och broderi


                                                   



Blessing Blooggers   

 
 
Kaisa

Kaisa

24 augusti 2011 14:24

Himla tråkigt att din väninna inte kan bo kvar, usch verkligen trist, och du förlorar din fristad eller din kommatillplats. Jag saknar fortfarande mitt landställe trots att det var flera år sedan det såldes.... Kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Gerd

Gerd

24 augusti 2011 14:49

Detta tycker jag var väldigt tråkigt!
Men, så är det....
Jag vet ju hur gärna du åkt dit ibland, till tystnaden.
Kramar.

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

24 augusti 2011 19:13

Men usch vad tråkigt att tystnaden ska säljas! Jag vet ju vad sådant betyder. Man behöver någonstans att ta vägen, när världen tränger på. Håller med dig om att det är meditation att titta på vackra tyger m m i den vägen. Vackra bilder!!! Jag vill också ha tillbaka min midja! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

24 augusti 2011 19:33

Tråkigt för henne och dej..svårt för många på landsbygden.
Vackra tyger var det iaf. man får ta in allt positivt man kan.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
paloma

paloma

25 augusti 2011 09:41

De bygger överallt hela tiden! I Sundbyberg där jag bor! Är hela staden en byggarbetsplats! Det går varken cyckla eller köra bil! Det som man måste är klättra! Blir så irriterad på allt byggande överallt! Tänk vad det kostar med? Det är få människor jag inte gillar! Men Anders Borg är en av dom!;-( ha en fin dag! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards