Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Det blev inte som vi tänkt oss,,

Av blessingsrehab - 7 augusti 2011 10:24

Gode Gud beskydda mina pojkar.

1 sitter på bussen hem till Karlstad för han skall jobba imorgon.

1 blev kvar i hemmet i västernorrland pgav strul och svårigheter att palla med all världens krav.


NPF =Neuropsykiatriska funktionshinder är svårigheter som beror på hur hjärnan arbetar och fungerar.


Min ena son gav mig den här för att visa hur hans vardag ter sig varje dag.

Texten till låten är under klippet.

Jag tänkte jag skulle försöka förklara mig själv,
För mig själv, så jag tillslut förstår mig själv

Allt jag drömmer om e fritid, lite viltid
-att leva som dom andra och ha ett fint liv
men jagar nånting som jag aldrig får tag på
drömmar från min barndom var precis samma sak då
-samma sak som nu, men lite mer diffust
går in i väggen efter dagens slut
-less på mig själv men jag älskar mitt liv
Känner jag hur slåss, hur jag kämpar för tid
Kärleken är blind men du ser allt för mycket
-helt klart, plus hur pallar du med trycket
det är sånt som jag bär på,och det tär så
-så fucked att det är så.
Jobbar varje da, och hela nätterna på det
har fått diagnos, lätt ADHD
ha fått lite svar så nu bättrar jag på det
och bygger upp ett liv där jag verkligen förstår mer

Jag låter aldrig sinnena vila
Dom möter livet öppna och sensensibla
Jag kan känna med ett finger hur vinden vänder
Krafter ni aldrig känner!
Jag låter aldrig sinnena vila
Dom möter livet öppna och sensensibla
Jag kan känna med ett finger hur vinden vänder
Krafter ni aldrig känner!

känns som jag aldrig får något gjort min vardag
-att komma till skott det tar ett bra tag
rastlöst, kreativ, skev jävla självbild
hett temprament, kan lätt vara eldig
impulsiv för ingenting blir stabilt
-större krav, varje dag samma slit
känns som ett beroende, försöker vara vit
har en hård diciplin, varje dag samma skit
men det e mitt eget fel, för jag e fast i det
försöker slappna av och bara glida me
men som en virvelvind, det e alltid nått nytt på G
ständigt nervös så jag fila på det
så Årstider kommer, årstider går, ,
snart gott ett år och mitt mönster består,
klättrar på väggarna precis som igår,
men skillnaden idag är att jag tror jag förstår,

Jag låter aldrig sinnena vila
Dom möter livet öppna och sensensibla
Jag kan känna med ett finger hur vinden vänder
Krafter ni aldrig känner!

Samtidigt från resten av kosmos flödar energi rakt emot oss
och runtomkring finns krafter vi aldrig känner

Hur tacklar man det här när man får svart på vitt
Jag e ett bokstavsbarn, dom har aldrig sagt ett shit
Så jag öppnar mina sinnen nu för alla sorters intryck
Men rädslan och stressen den finns där det är inbyggt
Kan aldrig släppa taget, min identitet,
Sitter fast i rutiner som en kraftig magnet
-känner av allting i min närhet,
-för jag känner vibrationer, hur min värld e,
-negativ, kan ta risker på måfå
om allt rasar, då får det bara gå så.
Låg tolerans, kan bli deprimerad
Men jag vägrar medicin för jag vill va fokuserad

Jag låter aldrig sinnena vila
Dom möter livet öppna och sensensibla
Jag kan känna med ett finger hur vinden vänder
Krafter ni aldrig känner!
Jag låter aldrig sinnena vila
Dom möter livet öppna och sensensibla
Jag kan känna med ett finger hur vinden vänder
Krafter ni aldrig känner!



I handbok för livet kan man läsa....

Hjärtat känner självt bäst sin egen sorg, ej heller kan en främmande intränga i dess glädje.


Jag som förälder som står mina barn så nära, dock ändå så långt borta.

Jag kan inte förstå deras vardag alltid, för jag har inte deras svårigheter.

Det är en stor sorg att se, men inte kunna hjälpa,

det är en stor sorg att det inte finns den hjälp som borde finnas.

Det är en stor sorg att vårat land inte prioriterar stöd för våra NPF:are.


Det finns en stor potensial och egentligen mycket kreativ energi om den får tillåtas i sin skapta form.

Det är en tillgång för samhället att prioritera stöd för NPF:are....


Men det verkar inte som politikerna håller med om det....


Idag mina vänner är jag riktigt ledsen och sorgsen.

Jag undrar hur i hela fridens namn jag skall orka med att möta maktlösheten.

Fruktan har tagit ett grepp i mig och det gör ont av ångest......


Jag lyter mina händer upp mot Herren och sjunger..Varifrån ska min hjälp kommma, min hjälp kommer från Herren han som har gjort himmel och jord.


Mina känslor är inte i linje med dessa ord. Men min tro och mitt hopp är desto stadigare. Jag bidar tid och jag måste möta verkligheten men den är för jävlig just nu vänner.


Blessing Blooggers...


 
 
GeddFish

GeddFish

7 augusti 2011 11:27

Vila, vännen, vila. Och du gör rätt som lyfter dina händer mot Gud!
Nej, ingen kan förstå.
Jag läste texten.
Kramar!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

7 augusti 2011 11:56

Man kan nog aldrig riktigt förstå, men man kan ana och ha förståelse för vad dina pojkar dagligen går igenom.- Vad alla som har ett Neuropsykiatriska funktionshinder går igenom. Det är jobbigt även för de anhöriga. Och de glöms så lätt bort mitt i alltihopa. Söndagskram!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Bling

Bling

7 augusti 2011 12:39

Tre av mina närmaste har AD/HD men det är svårt att sätta sig in i hur det är. Hör också på nyheter hur resurser tas bort..blir lika arg varje gång.
Får hoppas att det kan komma något bra till honom, de har så mycket gott inom sig som samhället borde ta vara på.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

7 augusti 2011 19:09

Kramar om dig, min vän! Det är inte bara en sorg, det är en skandal också att det inte finns någon hjälp för dessa människor i vårt samhälle! Jag hoppas både dina och mina pojkar ska hitta rätt i livet till slut. De har det så svårt, och det är svårt att stå där som förälder och varken veta ut eller in. Skickar dig de största kramar som finns! Du vet var jag finns, så skriv eller ring om du behöver prata.

http://piedra.bloggplatsen.se

 
baravarajag

baravarajag

7 augusti 2011 19:15

Tänker på dej och din familj,vännen.
Varma kramar.

http://baravarajag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Skapa flashcards