Alla inlägg under juli 2011

Av blessingsrehab - 6 juli 2011 10:30


Jag borde vara glad och nöjd.

För jag fick faktiskt ihop dagbädden med sista skruven igår kväll.

Sängen är 80 cm bred så jag får kapa en madrass med 10 cm .


 Jo visst är jag nöjd. Stolt som en höna kan bli :)

Men ting kan inte inte fylla ens tomhet i hjärtat..Jag måste fylla på med andlighet, tro hopp och kärlek för att orka med.



I've Got A Life

though it refuses to shine

I`ve got a life, it an`nt over it an`nt over.

I`ve got a way, it`s the only thing thats mine.

All I`m asking for, is little tenderness, tenderness.........



Vad har ni för er idag kära bloggare?


Blessings på er   





Av blessingsrehab - 5 juli 2011 10:44


Jag har fortsatt mata småfåglarna med solrosfrö. Även om det säkert finns gott om mat till dem ute i markerna.

En anledning var faktiskt att vi hade en hackspett som gillade nötterna i våras och som kom på besök varje dag.

De är så vackra tycker jag. Och samtidigt är det lite mysigt att sitta inkognito i vardagsrummet och se fåglar av olika arter som kommer för att ta sig en titt eller äta.


För ett tag sen, när jag skulle vattna blommorna i blomlådan upptäckte jag små plantor.

Ibland flyger det fröer från skogen och lyckas slå rot i jorden.

Men detta var annorlunda. Och så upptäckte jag att det satt ett skall på topp!

Det var ett solrosfrö som kommit ner i jorden.

Och inte bara ett utan flera stycken hade börjat växa :)..


Det är småfåglarnas förtjänst det hehe..

Jag tänkte att jag skulle plantera om, men de får forsätta att växa där de står.


Mest spännande är att se vad det blir för sort. Därför att dessa är solrosfrö till fåglar i en säck..

Ser ni fågelmataren till höger?

Grönt e skönt :)


Bye the way..

Jag har grannar som skall få sitt tredje barn på fredag.

De vet redan vad det skall bli!

Att vänta på något gott väntar aldrig för länge sägs det. Och jag  som är så nyfiken på mina solrosor. 

Det tar bort lite av euforin och magin att veta vad det skall bli i förväg  eller vad tycker ni.


Den där första frågan man ställer när babyn har kommit.

Vad blev det för någonting?

Mmm vilken lycka.


Blessing älskar väderleken    Flå`t alla soldyrkare ;)


Av blessingsrehab - 4 juli 2011 09:02


Helgen har varit ett enda  stort svettvacum för mig..

Jag måste nog få hjälp med dessa hemska klimateriebesvär..Så fort jag anstränger mig med något litet blir hela kroppen besatt av vallningar och ångestkänsla.


Men idag är det svalt och kallare tack o lov för mig :)..


Iväg till Herr Prat.

Näst sista gången är det sagt. Men inte om jag får sista ordet.

Jag behöver verkligen mer tid. Allt stämmer så bra med kemin och så vidare. Och det händer faktiskt någonting efter varje gång.

Jag går framåt.


Framåt har det också gått med min dagbädd..

Detta har jag faktiskt gjort alldeles själv

Dock önskade jag att jag hade haft någon som hjälpt mig, men e man själv så e man.


Det finns en hel del kvar att skruva fast och jag får ta det i min egen takt.

Jag måste fortfarande läsa de tecknade instruktioner minst 10 ggr för varje moment. :)


Detta är min dag...

Gå med din Din Dag...

Be Blessed...   


<3

Av blessingsrehab - 3 juli 2011 10:31



Have a blessed day...<3


Av blessingsrehab - 2 juli 2011 12:29


Jag gör bara absolut det jag vill och inte det någon ber mig om.


Jag tror man kan kalla detta Frihet. ;)


Min grabb fyller 24 år idag. Skulle vilja ge honom en kram men 60 mil away..suck..

e enna lång väg.

                                  


Blessings Blooggers   

Av blessingsrehab - 1 juli 2011 09:35


Allt står som i går..

Inte en enda skruv har skruvats i. Jag orkade inte helt enkelt.


Bästaste vännens dotter skulle bli hämtad från gbg och sova en natt här.

Jag just kommit hem från att ha skjutsas henne till ett tåg mot Sunne. Nu hoppas jag att hon kommer hem med körkort i handen efter dagens slut.


En intensiv vecka. Lilltösa reser till Danmark på semester med far sin i möra.

Så då kanske vi kan börja skruva i helgen när allt lugnat ner sig...:)


Nu mina vänner skall jag göra reklam för en utställning i Stockholm.

Så ni som bor där och har möjlighet att besöka Båtvarv 1 på Djurgåden, gör det.


Salon des Refuses

Ett axplock av vad som visas.

 

Men gå in på deras hemsida så kan ni läsa mera ..Klicka på länken under.

http://www.bathall1.se/


Min bästaste vän har gjort en installation som heter Nåden År och bygger på ändringarna i försäkringssystemet..Vad som händer med sjuka arbtslösa, utförsäkrade..mm.

Den är gjord på ett roligt sätt men har en mycket allvarligt budskap.

Med ett par hundra handsydda möss som representerar människan försöker hon beskriva den nuvarande regeringens hårda väg för att uppnå arbetslinjen som den enda väg,

för att komma till rätta med Sveriges sjuka och arbetslösa.

Men som istället har skapat ett utanförskap för tusentals medborgare.


Jag lägger in en Youtube film så får ni en försmak.


Jag har följ detta projekt på nära håll, och vissa ting har jag fått den äran att tillverka.

Allt är ihopklistrat och sytt med tyg, lim och återanvänt material :)

Det har varit så roligt må ni tro.


Om ni har tillfälle så ta er en tur till djurgården. Jag tror att det kostar under hundra kr att komma in.


Oki doki..Dags att ta hand om mig själv ett tag..


Det regnar hehehe  Blessings.




Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards