Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Allt känns så släpigt.

Av blessingsrehab - 25 juli 2011 09:51


Jag är så med i sorgen hos alla de drabbade i Norge.

Det känns som om jag själv blivit attackerad. Och det har man kanske på sätt och vis.

Att en människa så brutalt kommer och bara dödar allt man tror på.

Liv, gemenskap, frid och fred. Demokrati och kärlek mot sin nästa.


Än en gång har någon lyckats skaka om en fredlig plats ordentligt med sin fundamentalistisk övertygelse att själv försöka skapa en egen världsordning.


I handbok kan man läsa att... 1 Petrusbrevet 5:8 Varen nyktra och vaken. Eder vedersakare, djävulen, går omkring såsom ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka.

Det här är mörkret som vi alla måste vara uppmärkasamma på.


Men kärleken är starkare och människors tro på gott är starkare, så låt oss stå enade och inte slå tillbaka med samma mynt.


Min flicka kom tillbaka till Oslo igår och skulle arbeta idag. Hon fattar inte heller vidden av allt.

Inget blir aldrig som förut. Det ligger en sorg över Norge som är påtaglig.


 




 
 
Kaisa

Kaisa

25 juli 2011 11:18

Jag känner likadant, fast jag känner även att min egna sorg har kommit upp till ytan. Ödmjukt böjer jag mitt huvud! Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

25 juli 2011 12:57

Jag går också omkring i en dimma av sorg. En attack mot någon av mina bröder och systrar är en attack mot mig. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

25 juli 2011 13:01

Fruktansvärt.
Vi får inte glömma Glädjen, mitt uppi Sorgen.
Ödmjukhet är ordet. Kram.

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Bling

Bling

25 juli 2011 13:20

Jag lyssnade på ungdomarna och de vill fortsätta sin kamp för demokrati och viker sig inte, jag tycker det känns tröstande med den framtidstron de har ..trots att man är ledsen och har svårt att förstå
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
optimist

optimist

25 juli 2011 19:02

Det är obegripligt det som har hänt och händer i vår värld, detta ofattbara, ogripbara våld, det tar tid att bearbeta att förstå, om det alls går att förstå. Fasansfullt för dessa föräldrar och de som blivit drabbade. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards