Alla inlägg den 25 juli 2011

Av blessingsrehab - 25 juli 2011 09:51


Jag är så med i sorgen hos alla de drabbade i Norge.

Det känns som om jag själv blivit attackerad. Och det har man kanske på sätt och vis.

Att en människa så brutalt kommer och bara dödar allt man tror på.

Liv, gemenskap, frid och fred. Demokrati och kärlek mot sin nästa.


Än en gång har någon lyckats skaka om en fredlig plats ordentligt med sin fundamentalistisk övertygelse att själv försöka skapa en egen världsordning.


I handbok kan man läsa att... 1 Petrusbrevet 5:8 Varen nyktra och vaken. Eder vedersakare, djävulen, går omkring såsom ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka.

Det här är mörkret som vi alla måste vara uppmärkasamma på.


Men kärleken är starkare och människors tro på gott är starkare, så låt oss stå enade och inte slå tillbaka med samma mynt.


Min flicka kom tillbaka till Oslo igår och skulle arbeta idag. Hon fattar inte heller vidden av allt.

Inget blir aldrig som förut. Det ligger en sorg över Norge som är påtaglig.


 




Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards