Alla inlägg den 23 juli 2011

Av blessingsrehab - 23 juli 2011 10:53


Idag är en sorgens dag.

Oslo blöder och vi kan inte förstå med våra sinnen Varför någon gör så här!


Min dotter bor ca 100 meter ifrån regeringshuset. Lyckligtvis befann hon sig då på sitt jobb några kilometer därifrån.

De bor i ett gammalt solid hyreshus, en inneboende har berättat att huset skakade av bombvågen som kom efteråt han var den ende som var hemma vid det tillfället.

Nu har hon flytt Oslo under helgen till annan ort.


Jag satt hela dagen och kvällen och följde NRK:s rapporter med stor sorg.

Dessa ungdomar som miste livet på sommarön Utöya helt sanslöst ....


Terror mina vänner har kommit för att stanna..Vi kan inte längre leva i tron om att vi här med våra fredliga avsikter inte skall ´bli drabbade.

Det är det mest fegaste av alla dåd anser jag.

Det är väldigt farligt.

Starka mörka grupper med fundamentalistisk övertygelse kan ödelägga oskyldiga människors liv på en sekund.

Nu talar jag inte bara om islam och Al Qaida. Vi har även kriminalitet som inte drar sig för mord.


Jag tänder ett ljus och står enad med Norge idag.



 


Blessings   



Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards